مراکز و واحدها
1402/5/2 دوشنبه
آغاز به کار باشگاه مهارتی تابستانه مشترک دانشگاه پیام نور و پژوهشکده قوه قضائیه
باشگاه مهارتی تابستانه مشترک دانشگاه پیام نور و پژوهشکده قوه قضائیه اغاز به کار کرد

.

متعاقب انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و پژوهشگاه قوه قضائیه در جهت هم افزایی و همکاری های علمی پژوهشی و آموزشی در حوزه های مختلف و متنوع، باشگاه مهارت افزایی تابستانه حقوق به عنوان یکی از محورهای همکاری، راه اندازی شده و ثبت نام در دوره های تخصصی این باشگاه آغاز شده است.

دکتر علیرضا ایرانشاهی رئیس دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به ظرفیت های گسترده دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی کشور و پژوهشگاه قوه قضائیه به عنوان یگانه مرکز پژوهشی قوه قضائی کشور تفاهم نامه فوق برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به جامعه علمی و به ویژه در جهت ارتقاء سطح مهارت های عملی و کاربردی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته حقوق و دیگر رشته های مرتبط منعقد گردیده است.

دکتر ایرانشاهی ضمن تاکید بر محورهای متفاوت این تفاهم نامه تصریح کرد: این تفاهم نامه با نگاهی مهارتی و کاربردی و در زمینه همکاری های علمی و پژوهشی و آموزش عملی در انتقال تجربیات از سوی اساتید دانشگاه و قضات برتر کشور به دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مختلف به ویژه حقوق می باشد.

درهمین راستا رئیس دانشکده حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه پیام نور از عملیاتی و اجرایئ شدن برخی محورهای تفاهم نامه خبر داد و افزود: باشگاه مهارتی تابستانی مشترک که به برگزاری دوره های کاربردی مهارتی در حوزه های مختلف و متنوع حقوقی می پردازد، به عنوان اولین گام همکاری های مشترک راه اندازی شده است و در این دوره قضات برجسته قوه قضائیه و اساتید دانشگاه به انتقال علم و تجربیات عملی خود به نسل جدید می پردازند.

وی به برخی از دوره های تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: در این دوره کارگاه های آشنایی با سامانه های آنلاین قضایی و کاربرد آنها و دوره مهارتی حقوق ثبت املاک و اسناد کاربردی، حقوق داوری داخلی، حقوق کودک و آشنایی عملی دانشجویان و فارغ التحصیلان با قوه قضائیه و تور بازدید کاخ دادگستری و دیوان عالی کشور و دیدار با قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور و دادگاه انتظامی قضات و پزشکی قانونی در نظر گرفته شده است.

همچنین برای دانشجویان رشته هایی مانند روانشناسی و مشاوره و علوم تربیتی و جامعه شناسی و دیگر رشته های مرتبط دوره آشنایی با قوه قضائیه و تور بازدید پیش بینی شده است.

شایان ذکر است باشگاه مهارتی مشترک دانشگاه پیام نور و پژوهشگاه قوه قضائیه درهر فصل حسب نیازهای کاربردی و مهارتی با عناوین و موضوعات متنوع و مختلف دوره های خود را برگزار خواهد کرد.
 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر