فرهنگی
1400/3/19 چهارشنبه
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی؛
مشارکت حداکثری در انتخابات یک وظیفه ملی است.

.


نشست دانشگاه، انتخابات، گام دوم انقلاب اسلامی به منظور هم افزایی و بررسی اهمیت
مشارکت در انتخابات توسط دانشگاه پیام نور استان تهران به صورت مجازی برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان تهران؛ روز چهارشنبه مورخ 19 خردادماه 1400 نشست دانشگاه، انتخابات، گام دوم انقلاب اسلامی با حضور دکتر علی کریمی فیروزجایی؛ عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور، دکتر غلامرضا بخشی خانیکی؛ رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران، دکتر احسان احدمطلقی؛ معاون آموزشی، آقای غفار بیات؛ مدیر حوزه ریاست، روسای مراکز و واحدها و کارکنان به صورت حضوری و همچنین از طریق پخش زنده در اینستاگرام برگزار شد.


عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی متبلورترین رکن نظام های مردم سالار را انتخابات عنوان کرد و با اشاره به نقش انتخابات در سرنوشت حال و آینده جامعه گفت: حضور در انتخابات یک وظیفه ملی است چرا که به دست خود می توانیم کسی را انتخاب کنیم که موجب عمران و آبادانی کشور شود و حمایت از محرومان و مستضعفان که ایده اصلی انقلاب ما است را موجب شود و یا با انتخاب نامناسب سرنوشت کشور دستخوش تغییراتی شود که در زندگی نسل های بعد هم تاثیر بگذارد.


وی افزود: در این زمان همه نگاه های داخلی و خارجی و چشم دلسوزان و علاقمندان به این مرز و بوم و البته بدخواهان و دشمنان به انتخابات پیش رو است. تک تک آرایی که مردم با حضور در پای صندوق ها می دهند  حرکت کشور اسلامی ما به سمت قله های سربلندی، عزت و آبادانی را سبب می شود. امیدواریم در انتخابات 28 خردادماه سال جاری با حضور حداکثری مردم، انتخابات باشکوهی داشته باشیم.


دکتر کریمی فیروزجایی ادامه داد: امسال با شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا وضعیت متفاوتی نسبت به انتخابات دوره های قبل را شاهد هستیم، استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی فرصت مناسبی است که در اختیار داریم تا با برگزاری نشست ها و جلسات مجازی به بیان نظرات و دیدگاه های متفاوت بپردازیم.


 عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش دانشگاه پیام نور در جامعه افزود: دانشگاه پیام نور سرمایه عظیمی برای کشور است و تا به امروز سهم قابل توجهی در تربیت دانش آموختگان و همچنین در زمینه تولید و گسترش علم و دانش برای کشور داشته است. دانشگاه پیام نور بنیان گذار اولیه شیوه آموزش از راه دور بوده است که باعث شد در دوره کرونا دانشگاه پیام نور بتواند سردمدار آموزش الکترونیکی کشور باشد. جامعه بزرگ دانشگاهیان پیام نور به عنوان پرچمداران علم و آگاهی نقش موثری در افزایش آگاهی بین مردم دارند و این وظیفه ای است که بر دوش اساتید و کارکنان این دانشگاه است که با تعامل با دانشجویان و اقشار مختلف زمینه حضور و مشارکت در انتخابات را فراهم آورند.

دکتر کریمی فیروزجایی در انتها خاطر نشان کرد: در انتخابات مشارکت حداکثری و همچنین انتخاب اصلح هر دو در کنار هم برای کشور مهم است. اساتید، کارکنان و طلایه داران علم و دانش همه دست به دست هم دهیم تا انشاالله در روز موعود یک حماسه بزرگ ملی دیگر را شاهد باشیم.


دولت آینده روحیه امید و نشاط ایجاد کند/ وظیفه رئیس جمهور ایجاد همگرایی است


در بخش بعدی این نشست رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران ضمن اشاره به وظیفه شهروندان در قبال کشور اظهار داشت: من به عنوان یک معلم و یک شهروند، رای دادن را وظیفه خود می دانم، زیرا به عنوان یک شهروند در این کشور زندگی میکنم و آینده و سرنوشت آن برای من مهم است.

دکتر بخشی خانیکی افزود: از دولت آینده انتظار می رود روحیه امید و نشاط را در کشور ایجاد کند چرا که اگر امید به آینده در کشور باشد موجب شادابی جامعه می شود. از دیگر وظایف رئیس جمهور آینده ایجاد همگرایی است تا همه گروه های فکری تمرکز خود را بر حل مشکلات کشور قرار دهند.


وی تاکید کرد: ما باید نگاه ملی داشته باشیم و منافع کشور را در نظر بگیریم از همین رو امیدواریم با حضور حداکثری مردم در انتخابات 28 خردادماه فرد اصلحی برای منافع ملی به عنوان رئیس جمهور انتخاب نماییم.


دکتر بخشی خانیکی در پایان به رسالت آگاهی بخشی دانشگاه اشاره داشت و گفت: دانشگاه پیام نور استان تهران اعلام آمادگی می نماید میزبان نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باشد تا با حضور در میان جامعه دانشگاهی به بیان دیدگاه و برنامه های خود بپردازند.

در ادامه این نشست با طرح سئوال حاضرین مسائل مورد بحث و بررسی قرار گرفت
.
كلمات كليدي : دانشگاه پیام نور , عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی , علم و دانش , پیام نور

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر