اخبار
1399/11/26 یکشنبه
آغاز مهلت حذف و اضافه از 26 بهمن
مهلت حذف و اضافه و نکات مهم آموزشی ویژه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان تهران

.

مهلت حذف و اضافه نيمسال دوم 1400-1399 دانشگاه پیام نور از تاريخ 99/11/26 آغاز و تا 99/12/06 ادامه دارد. دانشجویانی که قصد انتخاب و یا تغییر دروس را دارند و همچنین افرادی که از انتخاب واحد اولیه جامانده اند می توانند در این فرصت با مراجعه به سیستم گلستان اقدام نمایند.
مسير انتخاب واحد در سیستم گلستان:

ثبت نام -----> عمليات ثبت نام -------> ثبت نام اصلی

کلیه کلاس های نیمسال جاری به صورت الکترونیکی و در سامانه آموزش الکترونیک استان به نشانی http://lms.tpnu.ac.ir برگزار می شود.
نحوه ورود به سامانه:
نام کاربری: شماره دانشجویی

کلمه عبور: کد ملی (بدون صفر ابتدایی)
کلمه عبور دانشجویان مهمان و اتباغ خارجی شماره دانشجویی
- در صفحه ابتدایی سامانه نکات مهم، سوالات متداول، فایل راهنما، نرم افزارهای مورد نیاز و ... در دسترس شما قرار دارد.
- کلاس ها مطابق گزارش 101 (برنامه کلاسی) در سامانه برگزار می شود.
- جهت ورود به کلاس الکترونیکی در سامانه lms ابتدا باید استاد وارد کلاس شود، سپس دانشجویان می‌توانند وارد کلاس شوند.
مشاهده فایل ضبط شده جلسات قبلی کلاس:
جهت مشاهده فایل ضبط شده جلسات قبلی کلاس از ساعت 21 الی 7 صبح می توانید به سامانه lms مراجعه نمایید. مشاهده این فایل ها فقط در سیستم کامپیوتر و یا لپ تاپ امکان پذیر است. (در گوشی قابل مشاهده نیست)
جهت مدیریت ترافیک سامانه و برگزاری کلاس ها در شرایط مطلوب، از مراجعه به سامانه در غیر از ساعات کلاسی خودداری فرمایید.
پیش از ورود به سامانه فیلتر شکن سیستم و یا گوشی را قطع نمایید.
جهت تایپ فارسی در کلاس از صفحه ابتدایی سامانه فایل فونت فارسی را دریافت و نصب نمایید. این امر در رایانه و لپ تاپ اجرا می شود و در گوشی باید فینگلیش تایپ نمایید.
پاسخ به چند سوال پرتکرار دانشجویان:
چطور از برنامه کلاسی مطلع شوم؟
گزارش 101 یا برنامه کلاسی چیست؟

گزارش نتیجه ثبت نام یا گزارش ۱۰۱ که با عنوان برنامه کلاسی هم از آن یاد می شود شامل کد و گروه درس، دروس انتخاب شده، روز و ساعت برگزاری کلاس ها، نام استاد، منبع، تاریخ امتحانات پایان ترم است. پس از انجام انتخاب واحد نتیجه ثبت نام ( گزارش ۱۰۱) را اخذ و تا پایان ترم نزد خود نگاه دارید، کلاس ها طبق این گزارش در سامانه آموزش الکترونیک برگزار می‌شود، در آخرین روز حذف و اضافه گزارش 101 را مجددا دریافت و بررسی نمایید.
مسیر دریافت گزارش ۱۰۱:
ثبت نام ---» گزارش های ثبت نام ---» ثبت نام ---» گزارش نتیجه ثبت نام ( ترمیم ) دانشجو

اساتید گروه آموزشی به چه معناست؟
درج عنوان اساتید گروه آموزشی در کنار نام درس در سیستم گلستان بدین معنا است که بزودی نام استاد و برنامه کلاسی آن اعلام می‌شود این مورد درباره کلاس هایی که نام استاد دارد اما برنامه کلاسی ندارد نیز صدق می کند. ( در زمان حذف و اضافه کامل  می شود)
آیا باید در کلاس حضور داشت؟
حضور در کلاس‌ دروس عملی الزامی و در دروس تئوری اختیاری است. با شرکت در کلاسهای الکترونیکی ضمن استفاده از مطالب ارائه شده از راه ارتباط با اساتید و سایر دانشجویان، گروه درسی در شبکه های مجازی، آزمون میانترم، شرایط آزمون پایان ترم ... آگاهی یابید.
با عدم حضور در کلاس، استاد نمره میانترم برای دانشجو در نظر نمیگیرد، که در این صورت نمره کسب شده در ازمون پایان ترم ضربدر ۶/۱۰ شده و نمره میان_ترم به صورت سیستمی اعمال می‌شود. با توجه به تجارب ترم‌های گذشته دانشجویان، پیشنهاد می‌شود در کلاس‌ها شرکت نمایید. و یا فایل ضبط شده جلسات را پس از برگزاری کلاس مشاهده نمایید.
دو درس من در یک ساعت برگزار می شود چطور می توانم در کلاس شرکت نمایم؟
هنگام انتخاب واحد به تاریخ برگزاری کلاس و آزمون پایان ترم دروس توجه نمایید و از انتخاب دروس با ساعت کلاس یا آزمون همزمان پرهیز نمایید. زیرا امکان حضور همزمان در دو کلاس یا دو آزمون الکترونیکی وجود ندارد. به جای یکی از این دروس، درس دیگری را انتخاب نمایید.
چرا نمیتوانم وارد سامانهlms  شوم؟
پس از ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان در چند بازه زمانی اطلاعات از گلستان دریافت و به سامانه آموزش الکترونیک (lms) منتقل می‌شود. دانشجویانی که در فاصله بین دو انتقال، انتخاب واحد انجام می‌دهند در این بازه نمی‌توانند وارد کلاس‌های الکترونیکی شوند و هفت تا ده روز کاری بعد از انتخاب واحد یا تغییرات آن می توانند وارد lms شوند.
ظرفیت درسی که می خواهم انتخاب نماییم پر شده است،  برای انتخاب این درس  باید چکار کنم؟
 دروسی که ظرفیت آنها تکمیل شده است، در گروه های دیگر ارائه خواهد شد، برای انتخاب این دروس کمی صر نماییدتا گروه اضافه شود و یا در سامانه ثبت درخواست به کارشناس برنامه ریزی مرکز محل تحصیل پیام دهید.
راه های ارتباط با کارشناسان :
تماس تلفنی:
شماره تماس ها در پرتال مراکز و واحدها اعلام شده است.
سامانه ثبت درخواست:

راه ارتباط مستقیم دانشجو با کارشناس محل تحصیل است. جهت این امر به نشانی http://srm.tpnu.ac.ir مراجعه نمایید. سوالات و درخواست های آموزشی خود را از این طریق برای کارشناسان ارسال نمایید. امور آموزشی که نیاز به بررسی سیستم، کارنامه یا پرونده آموزشی دارد را با کارشناسان در میان بگذارید.
تابلوی اعلانات سامانه lms:
سوالات مربوط به کلاس های الکترونیکی را در بخش تابلوی اعلانات سامانه lms مطرح نمایید، پاسخ شما در همان بخش ارسال می شود. (این بخش فقط مربوط به سوالات کلاس های الکترونیکی است)
وام شهريه صندوق رفاه دانشجویان

امکان ثبت تقاضای وام شهريه توسط دانشجويان در پورتال دانشجويي صندوق رفاه دانشجويان به نشانی http://bp.swf.ir از تاريخ ٩٩/١١/١٦ تا پايان نيمسال جاری فعال می باشد. دانشجويان متقاضي و واجد شرايط باید نسبت به ثبت تقاضاي خود در سامانه مذكور در بازه زماني تعيين شده اقدام نمايند.
سقف وام شهريه صندوق رفاه برای مقاطع مختلف
 مقطع كارشناسي: ١٠/٠٠٠/٠٠٠ ريال
مقطع كارشناسي ارشد: ٢٠/٠٠٠/٠٠٠ ريال
مقطع دكتری: ٥٠/٠٠٠/٠٠٠ ريال

جهت مشاهده مراحل ارائه درخواست وام شهریه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم دانشجویان دانشگاه پیام نور اینجا کلیک نمایید
تخصیص بسته اینترنت رایگان به دانشجویان
در نیمسال جاری از سوی وزارت ارتباطات به کلیه دانشجویان و طلاب بسته اینترنت رایگان 60 گیگابایتی اختصاص داده می شود. جهت ثبت نام به سایت ictgifts.ir مراجعه نمایید.
🔺تذکر مهم: مهلت ثبت نام «فقط» دو هفته می‌باشد و قابل تمدید نیست، ثبت نام از تاریخ 25 بهمن شروع شده است.
آگاهی از اخبار و اطلاعیه های آموزشی و دانشجویی ما                                                                                                 
 https://b2n.ir/tpnu13
دانشجوی گرامی خواهشمند است با ارسال این مطلب آموزشی برای دوستان خود، ما را در امر اطلاع رسانی یاری فرمایید.
                                                                                                           روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان تهران

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر