مراکز و واحدها
1400/2/29 چهارشنبه
رئیس دانشگاه مرکز تهران جنوب در وبیناری به مناسبات شهادت جمعی از دانش آموزان کابل:
انتقاد صریح از انفعال سازمان های مدعی حقوق بشر در حادثه تروریستی شهادت دانش آموز افغانستان

.

به گزارش روابط عمومی استان تهران؛ وبینار جان پدتر کجاستی ویژه برنامه شهادت دانش آموزان دختر مدرسه کابل افغانستان با همکاری نهاد رهبری پیام نور استان تهران و اداره فرهنگی دانشجویی برگزار شد.

دکتر اورکی رئیس دانشگاه پیام نور تهران جنوب در این نشست مجازی ضمن تبریک عید فطر اظهار داشت: مردم مظلوم کشور افغانستان طی سنوات گذشته به دفعات شاهد حملات خونیبنی بوده اند که تروریست ها بدون هیچ دلیل و منطقی، نوزادان، کودکان زنان و مردان از هر قشر و صنفی را با قساوتی آشکار، آماج حملات دهشت بار خود نموده اند. 

وی ادامه داد: این بار هم در یک تراژدی غمبار دیگر، در مقابل مکتب سیدالشهدا (ع) در غرب کابل فاجعه ای غیر انسانی و منافی حقوق بشری آفریده شد، که در آن دختران دانش آموز هنگام بیرون رفتن از مکتب، آماج سه حمله پیاپی تروریستی قرار گرفتند و طی آن دهها تن شهید و زخمی شدند و ماه رمضان خونین رقم خورد.

رئیس دانشگاه پیام نور تهران جنوب ضمن محکومیت این حمله تروریستی بیان داشت: با وجود محکومتی این اقدام توسط دبیرکل سازمان ملل متحد و ابراز همدردی با خانواده قربانیان و همچنین موضع گیری یونیسف نسبت به محکومیت این کشتار و غیر قابل قبول خواندن حمله به مدارس متاسفانه مجامعی که بعد از جنگ جهانی دوم و تاسیس سازمان ملل و تصویب اعلامیه حقوق بشر تا به امرزو حمایت از حقوق بشر را پیگیری می کنند و نسبت نقض حقوق بشر موضع گیری می نمایند و بیانه های مختلف صادر می کنند، گویی این کشتار فجیع از نظر دور مانده است که سکوت را بر فریادهای بعضاً گزینشی خود ترجیح داده اند. 

دکتر اورکی در این نشست به ماده 22 اعلامیه حقوق بشر اشاره کرد و گفت: در این ماده آمده است که هر کسی به عنوان عضوی از جامعه حق دارد از امنیت اجتماعی برخوردار بوده و از طریق تلاش در سطح ملی و همیاری بین المللی با سازمان دهی منابع هر مملکت، حقوق سلب ناپذیر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خویش را برای حفظ حیثیت و رشد آزادنه شخصیت خویش به دست  آورد.

وی ادامه داد: با ذکر این موارد، سوالی که به ذهن می آید این است که دانش آموزان مکتب سید الشهدا چرا نباید از امنیت اجتماعی در جهت برخورداری از حق آموزش و پرورش برخوردار باشند؟ تحصیل این دانش آموزان اقدام علیه منافع کدام گروه بود که تاوان آن را با بهای جان با ارزش خود پرداخت کردند؟ و این سکوت تکراری است بر واقعه ی دیگری که در آبان ماه سال 1399 در دانشگاه کابل به وقوع پیوست و تروریست ها دانشجویان بی گنان را به خاک و خون کشیدند و جمله ای که ماندگار شد در اذهان تاریخ ادبیات: جان پدر کجاستی؟

رئیس دانشگاه پیام نور تهران جنوب ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین علیه السلام در فرمایشات متعددی به جایگاه اندیشیدن تاکید کردند و سر سلسله این فرمایشات فرمایش نبی اکرم (ص) (ز گهواره تا گور دانش بجوی) می باشد و اما بی شک گروه های تکفیری و کسانی که دست به این جنایت می زنند از فرهنگ و انسانیت بدور هستند و دول مدعی حقوق بشر نیز که با سکوت خود بر چنین اقداماتی اینچنینی این گروه های بی هویت مهر تایید می زنند، خلاف آنچه در اعلامیه های حقوق بشر به جهانیان عرضه می دارند.  

وی در پایان یاد و خاطره سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و همراهنش من جمله ابومهدی المهندس را گرامی داشت.

مسول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان تهران: جنایت های آمریکا بر کسی پوشیده نیست

در این نشست همچنین حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی مسول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان تهران اظهار داشت: حمله دست آموزهای آمریکا که مدعی حقوق بشر می باشند باعث به خاک و خون کشیدن دانش آموزان شد لذا چنین جنایت های از آمریکا و نیروهای وابسته به آن پیش می آید.

مسول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان تهران ادامه داد: آمریکا در شعارهای خود ادعای حقوق بشری می کنند و اعتقاد دارند که به دنبال تمدن و صلح می باشند ولی در عمل هیچ گونه صلحی را مشاهده نمی کنیم.

وی ادامه داد: در افغانستان هم دانشگاه پیام نور وجود دارد و هم دانشگاه آمریکایی، ولی استقبالی که از دانشگاه پیام نور توسط افغان ها انجام  می شود چندین برابر دانشگاه آمریکایی است و بسیاری از وزار و فرماندهان نظامی افغانستان دانشجو یا فارغ التحصیل دانشگاه پیام نور می باشند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: دانشگاه آمریکایی در افغانستان به دنبال دانش و یاد دادن نیست بلکه به دنبال سرگرم کردن جوانان است زیرا آمریکایی ها به دنبال انحصار علم برای خودشان هستند همانطور که ما در قضیه هسته ای کشورمان شاهد آن بوده ایم.

وی در پایان اظهار داشت: حضرت امام فرمود که آمریکا شیطان بزرگ است لذا دست های پنهان و پشت پرده  بسیاری از خشونت ها توسط آنها صورت می گیرد.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر