فرهنگی
1400/9/17 چهارشنبه
به مناسبت روز دانشجو برگزار شد:
اردوی دانشجویی «نشاط و معنویت» دانشگاه پیام نور استان تهران

.


به مناسبت گرامیداشت روز دانشجو، اردوی دانشجویی «نشاط و معنویت» به همت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ صبح امروز چهارشنبه مورخ 17 آذرماه سال جاری دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان تهران در ایام گرامی داشت روز دانشجو، اردوی «نشاط و معنویت» را با حضور 70 نفر از دانشجویان خانم مراکز و واحدهای استان برگزار کرد.

بازدید از موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و باغ کتاب تهران، طبیعت گردی، حل معما، مسابقه و ... از جمله برنامه هایی بود که برای دانشجویان در نظر گرفته شد.

اردو با خیر مقدم و تبریک روز دانشجو توسط حجت الاسلام و المسلمین سیداسماعیل حسینی؛ مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان تهران در آلاچیق های پارک کنار باغ موزه آغاز شد و سپس دانشجویان با همراهی مسئول نهاد در مسیر پیاده روی پارک طالقانی به سمت پل طبیعت حرکت کردند.

سپس از ساعت ۱۱ و ۱۵ دقیقه در سالن پذیرایی، مسئول نهاد در گفتگویی دوستانه و غیررسمی به موضوع روابط دختر و پسر از منظر جوانان، خانواده و اجتماع پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با طرح سوالاتی پیرامون ضرورت و حدود ارتباط دختر و پسر در دانشگاه و دیگر اجتماعات و ملاک های ازدواج دختر ها و پسرها ، نظرات مختلف را مختلف را شنیدند و در فضایی صمیمانه، مختصرا به تبیین ابعاد مختلف موضوع پرداخت.

وی  با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها برای تبادل اندیشه و ابراز سلایق مختلف فکری، بر لزوم پیگیری دانشجویان برای تشکیل این کرسی ها تاکید نمود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان تهران در بخشی دیگر در خصوص طرح اندیشه تمدن ساز توضیحات مختصری ارائه نمود.

بعد از اقامه نماز جماعت در مسجد خرمشهر مجموعه باغ موزه و صرف نهار، دانشجویان در دو گروه ۳۵ نفره از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دیدن کردند. این موزه با ۷ تالار مختلف و حضور راویانی در هر تالار، به سیر انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و مجاهدت های رزمندگان و شهدا پرداخته است، آمیختن هنر و معنویت با خاطرات و تاریخ انقلاب و جنگ، این موزه را  محیطی جذاب و اثرگذار نموده است.

اختتامیه اردو با پذیرایی و اهدای هدایای روز دانشجو به همه دانشجویان و همچنین قرعه کشی و اهدای جایزه به تعدادی از حاضران برگزار شد. سپس دانشجویان علاقمند بهتازه های نشر کتاب بعد از اختتامیه ازباغ کتاب تهرانا دیدن نمودند.

این اردو با توجه به محدودیت های کرونایی در دو سال اخیر با حضور دانشجویان جدیدالورود متولد دهه ۸۰ ؛با هدف ایجاد نشاط و معنویت با حضور در جمع همسالان دانشجو و استفاده از فضای طبیعت و بازدید از باغ موزه؛ همچنین به علت اهمیت آموزش جوانان دانشجو در مسئله سبک زندگی و آمادگی برای حضور در اجتماعات بزرگتر از مدرسه و ترغیب به  ازدواج آگاهانه در سنین آغاز جوانی، با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد و بحمدالله با رضایت دانشجویان خاتمه یافت.


گفتنی است دانشجویان گرامی استان تهران می توانند جهت اطلاع از برنامه های مشابه بعدی با واحد فرهنگی و دانشجویی مرکز محل تحصیل خود تماس حاصل نمایند.
كلمات كليدي : دانشگاه پیام نور استان تهران , اردوی دانشجویی , اردو

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر