اخبار
1399/12/17 یکشنبه
به صورت مجازی؛
چهارمین دوره مسابقات سراسری برنامه نویسی دانشجویان دانشگاه پیام نور (PCPC) به میزبانی استان تهران برگزار شد.

.

رییس دانشگاه پیام نور استان تهران خبر داد:
چهارمین دوره مسابقات سراسری برنامه نویسی دانشجویان دانشگاه پیام نور (PCPC) 17 اسفند به میزبانی استان تهران به صورت مجازی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان تهران، دکتر غلامرضا بخشی خانیکی ضمن اعلام این خبر گفت: برای اولین بار مسابقات برنامه نویسی دانشگاه پیام نور به صورت مجازی، با شرکت ۳۷ تیم به میزبانی استان تهران برگزار شد.
وی افزود: تیم های شرکت کننده از ۱۴ استان هستند که در مجموع نسبت به دوره های قبل افزایش چشمگیر حضور تیم های شرکت کننده با رشد ۷۵ درصدی و با مشارکت استان ها با رشد ۴۰ درصدی را شاهد هستیم.
وی هدف از برگزاری مسابقات برنامه نویسی را ارتقاء سطح فعالیت‌های علمی و مهارتی دانشجویان در زمینه الگوریتم و برنامه‌نویسی عنوان کرد و افزود:  شناسایی استعداد های برنامه نویسی و کدنویسی و معرفی آنها به بخش صنعت و ایجاد کار آفرینی همچنین حمایت از جوانان مستعد و خلاق برای تولید نرم افزار های بومی از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات است.
دکتر بخشی خانیکی در ادامه اظهار داشت: دانشگاه پیام نور در دوران گسترش کرونا و محدودیت های ایجاد شده ناشی از آن با طراحی مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی،ورزشی، هنری و اجتماعی توانست علاوه بر حفظ تعامل دانشجو با دانشگاه، زمینه بروز استعدادهای دانشجویان، رقابت سالم و  ایجاد روحیه نشاط را فراهم کند.
وی ضمن اشاره به شرایط برگزاری مسابقات خاطر نشان کرد: زبان‌های برنامه نویسی این مسابقات شامل زبان‌های سی شارپ، C++،  Pythonو Java است. هر تیم متشکل از ۳ نفر شرکت کننده و یک نفر مربّی (که فقط تا روز قبل از مسابقه اصلی، امکان راهنمایی اعضای تیم خود را خواهد داشت) است.
رییس دانشگاه پیام نور استان تهران با اشاره به ۳۷ تیم شرکت کننده اظهار داشت: استان تهران با حضور ۱۴ تیم، آذربایجان شرقی و اصفهان هر کدام با ۴ تیم بالاترین میزان مشارکت را داشتند.
وی تشریح کرد: پرسش های مسابقه به زبان انگلیسی است و در طول زمان مسابقه، استفاده از هرگونه وسیله ارتباطی ممنوع و زمان مسابقه، دسترسی به اینترنت برای اعضای شرکت کننده قطع شد و تیم ها از طریق شبکه ارتباطی که از طرف گروه فنی مسابقه تدارک دیده شد، به صورت بر خط در فضای شبکه داخلی اعضای شرکت کننده، مسابقه دادند.
دکتر خانیکی در پایان افزود: بعد از اتمام مسابقات تیم اول ToGEThEr Plus از استان تهران، تیم دوم Tabriz.py از استان آذربایجان شرقی، تیم سوم Geek از استان تهران و تیم چهارم Smart از استان فارس تیم های برتر چهارمین دوره مسابقات سراسری مجازی برنامه نویسی دانشجویان دانشگاه های پیام نور شدند.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر