برگزیده‌ها
1399/10/15 دوشنبه
سردار سلیمانی یک مکتب است
سردار کریم پور در آئین گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در دانشگاه پیام نور استان تهران برگزار شد گفت: سردار سلیمانی یک مکتب است و همه می توانند از فضائل وی یاد بگیرند.

.

آئین گرامیداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت مجازی در دانشگاه پیام نور استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان تهران؛ همزمان با ایام اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی، دانشگاه پیام نور استان تهران آئین گرامیداشت سالگرد شهادت سردار دلها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را با حضور سردار احمد کریم پور هم رزم و مشاور سردار سلیمانی به صورت مجازی برگزار کرد.

سردار احمد کریم پور ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه، به بیانات مقام معظم رهبری درباره سردار سلیمانی اشاره کرد که فرمودند: سردار سلیمانی یک مکتب و مدرسه است که مکتب خانه وی فرماندهی و پرورش نیروی قدس بود. سردار سلیمانی رزمنده ای بدون مرز بود که وظیفه دفاع از کلیت و کیان کشور را بر عهده داشت.


وی با بیان خاطراتی از سپهبد شهید سلیمانی افزود: حاج قاسم سلیمانی یک راهنما بود که علاوه بر تفکر و درایت، شجاعت هم داشت.


سردار کریم پور محور خلقیات سلیمانی را مودت و ولایت عنوان کرد و گفت: ایشان در برخورد با دیگران اصل را ولایت، مودت و ارتباط دوسویه میدانست و بر همین اساس با همه برخورد می کرد.


هم رزم سردار در ادامه به بیان خصوصیات اخلاقی سردار سلیمانی پرداخت و بیان کرد: از خصوصیات بارز اخلاق اجتماعی ایشان خوش اخلاقی و خنده رویی در همه احوال بود و اخم را فقط بر دشمن جایز می دانست. از دیگر ابعاد بارز شخصیتی سردار دلها پاسخگو بودن به همه نیازها و سوالاتی بود که از ایشان می شود.


سردار کریم‌پور با بیان خاطراتی از تدابیر فرماندهی خاص سپهبد شهید سلیمانی گفت: سردار سلیمانی نگاه ویژه ای به بیانات مقام معظم رهبری داشت و بر همین اساس عمل می کرد. هنر فرماندهی ایشان این بود که دشمن را شناسایی و اطلاعات دقیق از آن بدست می آورد و بعد عمل می کرد. درس گرفتن از قرآن کریم و تاریخ و تطبیق آن با شرایط حاضر و درس گرفتن از شکست های گذشتگان از تدابیر ویژه سردار سلیمانی بود.


این فرمانده دفاع مقدس
خطاب به دانشجویان اذعان کرد: شما دانشجویان اگر می خواهید در خودتان حرکت زایی کنید، با تدبیر در قرآن و تاریخ و دریافت نکات آن می توانید موفق شوید.


وی نگاه سردار سلیمانی به حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را اینگونه توصیف کرد: رهبری مذهبی سیاسی با آمدن حضرت امام خمینی (ره) معنا یافت، امام آمد و اسلام را زنده کرد، شیعه و ایران را زنده کرد. از مسائلی که سردار همیشه بر آن تاکید داشت تبعیت از رهبری بود و در این باره می گفت: ما باید تابع رهبری باشیم، مواظب باشیم که ولایت ما قضا نشود، این مسئله خیلی مهم است.

در انتها سردار کریم پور از دکتر غلامرضا بخشی خانیکی رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران برای برگزاری چنین مراسمی تشکر ویژه کردند.


گفتنی است امروز دوشنبه مورخ 15 دی ماه 1399 آیین بزرگداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی به همت اداره فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور استان تهران به صورت مجازی، سراسری و از طریق lms برگزار شد.
كلمات كليدي : سپهبد شهید قاسم سلیمانی , سالگرد شهادت سردار سلیمانی , آئین گرامیداشت , شهید سردار حاج قاسم سلیمانی

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
آرشیو برگزیده ها