اخبار
1397/9/26 دوشنبه
دانشگاه پیام نور اسلامشهر برگزار کرد
کارگاه راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی با محوریت امر به معروف

 کارگاه  "راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی "با تاکید بر موضوع امر به معروف با حضور علی تقوی یگانه معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران و جمع کثیری از دانشجویان و همکاران در دانشگاه پیام نور اسلامشهر برگزار شد.

تقوی یگانه با  اشاره به این که اسلام دین محبت است و دین بی تفاوتی نیست اظهار داشت: در  دین اسلام بی تفاوتی گناه محسوب می شود و باید نسبت به همدیگر احساس مسئولیت داشته باشیم.

معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران با تعریف امر به معروف افزود: امر به معروف، امری است که تنها در امور علنی مسلمانان باید صورت گیرد و تجسس در امور خصوصی دیگران خودش نوعی جرم محسوب می شود و در امر به معروف صرفا باید به کلامی آرام به دور از جدل بسنده کرد.

وی  با اشاره به احادیث مختلف از امامان معصوم  به اهمیت امر به معروف تاکید کرد و سپس با بیان حدیث " کلکم راع و کلکم مسئول" به اهمیت مسئولیت و تعهد در دین اسلام پرداخت.

تقوی یگانه در بیان مصادیق گناه و احسان این موضوع را بیان کرد که نباید گناهان کوچک را بی اهمیت جلوه داد و نیکیها ی اندک را به حساب نیاورد چر اکه شاید خشم خدا در همان گناه اندک جلوه کند و یا با همان احسان اندک بتوان از رحمت خداوند بهره مند شد.

این کارگاه با استقبال دانشجویان و کارکنان دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر برگزار شد.

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir