برگزیده‌ها
1399/11/28 سه‌شنبه
رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران خبر داد؛
اولین دوره مسابقات کشوری آنلاین شطرنج دانشجویان دانشگاه پیام نور به میزبانی استان تهران برگزار شد
دکتر بخشی خانیکی از برگزاری اولین دوره مسابقات کشوری شطرنج دانشجویان دانشگاه پیام نور به میزبانی استان تهران به صورت آنلاین خبر داد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان تهران؛ دکتر غلامرضا بخشی خانیکی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت:
 باتوجه به شیوع کرونا اکثر رقابت های ورزشی لغو و به زمان دیگری موکول شد اما در دانشگاه پیام نور تصمیم بر این شد که مسابقات شطرنج دانشجویی برگزار شود و برای حفظ سلامت افراد نحوه برگزاری آن به صورت آنلاین باشد که این امر به همت دانشگاه پیام نور استان تهران صورت پذیرفت.

وی در ادامه بیان کرد: مسابقات بدون محدودیت سنی و جنسی در ۱۳ دور به روش سوییسی و به صورت انفرادی بر اساس قوانین فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) برگزار شد و نفرات برگزیده پس از بررسی کامل مجموع امتیازات کسب شده بازیکنان توسط تیم داوری اعلام خواهد شد.
رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران هدف از برگزاری این مسابقات را گسترش روحیه ورزشی، ایجاد انگیزه و نشاط در دانشجویان عنوان کرد و گفت: از سراسر کشور دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی جهت شرکت در مسابقه ثبت نام کردند و درنهایت با رقابت 134 شطرنج باز این دوره از مسابقات اجرا شد.
وی افزود: دانشجویان دانشگاه پیام نور استان تهران در عرصه های مختلف ورزشی فعال هستند که توانسته اند در سطح کشوری، بین المللی و .. جزو نام آوران باشند. از میان دانشجویان رشته تربیت بدنی محمدباقر تاج امیری قهرمان مسابقات دو و میدانی کشوری و بین المللی عمان دانشجوی تهران جنوب، محمد نوربخش قهرمان بیست و نهمین دوره مسابقات جام بین المللی جهان پهلوان تختی دانشجوی شهریار) و ... را داشتیم که توانستند نام خود را در میان مدال آوران ثبت کنند.
دکتر خانیکی  در ادامه گفت: سر داور این مسابقات مرجانه نبی طائمه داور فدراسیون جهانی شطرنج ( فیده) دانشجوی دانشگاه پیام نور استان قم بود که بعد از اتمام مسابقات به همراه داور کمکی نتایج را بررسی و نفرات اول تا سوم را اعلام می نمایند.
گفتنی است عصر امروز سه شنبه 28 بهمن ماه 1399 با حضور 134 شطرنج باز از دانشگاه های پیام نور سراسر کشور اولین دوره از مسابقات آنلاین دانشجویان دانشگاه پیام نور به ميزبانی دانشگاه پيام نور استان تهران برگزار شد.

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir