آموزش و پژوهش
1400/7/12 دوشنبه
جزئیات نحوه ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان ورودی جدید
اطلاعیه شماره دو
جزییات نحوه ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان ورودی جدید دانشگاه پیام نور+ ویدیوهای آموزشی
پذیرفته شده گرامی مقطع کارشناسی مهر دانشگاه پیام نور مهر 1400، ضمن عرض تبریک به مناسبت قبولی در بزرگترین دانشگاه دولتی کشور به اطلاع می رساند؛ کلیه امور ثبت نام، انتخاب واحد و دریافت برنامه کلاسی شما از طریق سایت گلستان به آدرس:http://reg.pnu.ac.ir انجام می شود.
ثبت نام غیر حضوری پذیرفته شدگان کارشناسی ۱۴۰۰ دانشگاه پیام نور تا ۱۹ مهر و انتخاب واحد تا ۲۰ مهر تمدید شد.

⭕️مراحل ثبت نام و انتخاب واحد در دانشگاه پیام نور
کلیه مراحل ثبت نام غیرحضوری تا واریز شهریه و انتخاب واحد توسط دانشجو صورت می پذیرد.

⭕️⭕️ 1-انجام مراحل پذیرش غیر حضوری و بارگذاری مدارک و اخذ گزارش های غیر حضوری از سایت reg.pnu.ac.ir 

⭕️الف: آماده کردن مدارک مورد نیاز ذیل جهت بارگذاری در سیستم و پذیرغیرحضوری و سپس ارائه اصل و کپی آن به مرکز قبولی جهت تشکیل پرونده در مراجعه حضوری :
1- 3قطعه عکس( 3*4 )
2- اصل و کپی شناسنامه ( تمام صفحات)
3-اصل و کپی کارت ملی ( پشت و رو)
4- اصل و کپی مدرک تحصیلی که شامل مدارک متوسطه دوره  دوم نظام (6-3-3) مدرک متوسطه و مدرک پیش دانشگاهی (پذیرفته شدگان نظام قدیم)

تبصره : دانشجویان که قبل از سال 98 مدرک دیپلم اخذ کرده اند و فاقد مدرک پیش دانشگاهی هستند قادر به تحصیل در دانشگاه پیام نور نمی باشند و در صورتی که مدرک سه ساله ( دیپلم کاردانش) دارند به جای مدرک پیش دانشگاهی ارایه مدرک کاردانی لازم می باشد و معادل سازی دروس گذرانده شده در دوره کاردانی برای این قبیل دانشجویان انجام نمیشود.

5- اصل ریز نمرات دیپلم و کپی
6- سیم کارت به نام دانشجو
7- کارت بانکی با رمز پویا
8-درخواست تاییدیه تحصیلی دیپلم و پیش داشگاهی و کارنامه سه سال اخر از طریق سایت زیر

با توجه به اعلام مرکز سنجش و پايش کيفيت آموزش وزارت آموزش و پرورش، پذیرفته‌شدگان می‌بایست با مراجعه به سامانه « تاییدیه مدارک تحصیلی وزارت آموزش و پرورش» به آدرس https://emt.medu.ir با انتخاب گزینه «سوابق فارغ‌التحصیلی» اقدام به درخواست ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل های تحصیل دوره دوم متوسطه (سه سال آخر) به دانشگاه محل قبولی نمایند و پس از ثبت اطلاعات و پرداخت هزینه، کدپیگیری و تأییدیه پرداخت دریافت نمایند.
از کدپیگری تائیدیه تحصیلی (اسکرین شات گرفته و در سیستم گلستان بخش مربوطه بارگذاری نمایید.)

تبصره 1: برای فارغ‌التحصیلان شهریور سال 1395 و بعد از آن، نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود نمی¬باشد.

تبصره 2: فارغ‌التحصیلان خرداد 1395 و قبل از آن (نظام‌های آموزشی سالی واحدی، ترمی واحدی 4 و 6 ساله متوسطه)، با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق، به همراه مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت‌نام که در این اطلاعیه درج شده به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ‌التحصیل خود مراجعه، تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تایید، مدرک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری نمایند.

9-ارائه مدرک نظام وظیفه
تبصره: دانشجویان پسر که کارت پایان خدمت ندارند و از معافیت تحصیلی استفاده میکنند بعد از انجام ثبت نام غیرحضوری جهت درخواست معافیت تحصیلی به سایت epolice.ir مراجعه نمایند. سپس با همراه داشتن مدارک به مرکز قبولی مراجعه نمایند.

ب: مراحل ثبت نام غیر حضوری و بارگذاری مدارک در سایت گلستان به آدرس: Reg.pnu.ac.ir  

1- وارد سایت گلستان به آدرس  Reg.pnu.ac.ir  با شناسه كاربري: شماره پرونده +C001 و گذرواژه : شماره ملی شوید  و از مسیر: آموزش...دانشجو...پذیرش غیر حضوری...پذیرش غیر حضوری دانشجویان جدید، مدارک مورد نظر را آپلود نمایید.
-*درصورتيكه با شناسنامه و يا كدملي موفق به ورود به سيستم نشده ايد شماره پرونده خود را در گذرواژه وارد نماييد.

2- بعد از طی مراحل ثبت نام و اتمام پذيرش غيرحضوري، اقدام به چاپ  گزارش 260 یا فرم مشخصات کامل دانشجو در پذيرش غير حضوري نمایید.
شماره دانشجویی در این فرم اعلام می شود، جهت مراجعات بعدی به سیستم شماره دانشجویی خود را یادداشت نمایید.

3-منتظر تایید آموزش دانشگاه باشید تا اطلاعات شما تایید گردد. (2 تا 5 روز کاری این روند زمان بر می باشد (شنبه الی چهارشنبه - 8 الی 14 ))
جهت اطلاع از پذیرش نهایی می بایست امکان ورود به گلستان با شماره دانشجویی را بررسی شود.  (تایید مدارک بین دو تا پنج روزکاری زمان می برد (شنبه تا چهارشنبه – ساعت 8 الی 14)، در صورتیکه با گذشت دو تا پنج روزکاری شماره دانشجویی فعال نشد، می بایست جهت بررسی موضوع با کارشناس آموزش مرکز قبولی تماس گرفته شود. (شماره تماس کارشناسان در پرتال مراکز اعلام شده است)

- پرداخت شهریه پس از پذیرش نهایی
بعد از تایید اطلاعات، با شماره دانشجویی (به عنوان نام کاربری) و شماره شناسنامه به عنوان شناسه کاربری، مجددا وارد سایت گلستان به آدرس Reg.pnu.ac.ir  شده و با پرداخت شهریه ثابت  از قسمت (منوي اصلي »»»  آموزش »»» شهريه»»»  پرداخت های الكترونيكی دانشجو) می توانید دروس ترم اول را انتخاب واحد نمایید. 

***پذیرفته شدگان مشمول خدمت نظام وظیفه و اتباع خارجی لازم است پس از تکمیل مرحله ثبت نام غیرحضوری، با همراه داشتن اصل و کپی کلیه مدارک و عکس در اسرع وقت به مرکز قبولی مراجعه نمایند. بدیهی است تا زمان مراجعه حضوری و صحت اطلاعات وارده، پذیرش نهایی این گروه انجام نمی شود.

- انتخاب واحد

4- برای انتخاب واحد، از قسمت (عملیات ثبت نام ....ثبت نام اصلی)  دروس خود را انتخاب نمایید. انتخاب واحد می بایست مطابق لیست ارائه دروس توسط دانشجو انجام شود.
جهت دریافت لیست اینجا کلیک نمایید

(دقت کنید چنانچه قصد میهمان شدن به شهر دلخواه خود دارید  باید قبل از انتخاب واحد درخواست  خود را ثبت نمایید )

5-در پایات عملیات ثبت نام از طریق منوی زیر گزارش 101 (گزارش ثبت نام یا همان برنامه کلاسیرا پرینت بگیرید و نزد خود نگه دارید .
(ثبت نام ... گزارش های ثبت نام ... ثبت نام...گزارش نتیجه ثبت نام (ترمیم) دانشجو در طول ثبت نام) 

6-در صورتی که تقاضای مهمانی به شهر دلخواه خود دارید بعد از دریافت شماره دانشجویی از طریق مسیر زیر اقدام نمایید:
آموزش...دانشجو...درخواست ها...تقاضای انتقال و مهمان ...تقاضای انتقال بصورت مهمان در واحدها و مراکز داخلی) 


پس از تکمیل ثبت نام اولیه، دانشجو می بایست در تاریخی که متعاقبا اعلام خواهد شد اصل و کپی کلیه مدارک فوق را به کارشناس آموزش مرکز ارائه نماید. 

***جهت مشاهده ویدیوی آموزشی نحوه ثبت نام و بارگذاری مدارک دانشجویان ورودی جدید دانشگاه پیام نور اینجا کلیک نمایید

*** جهت مشاهده ویدیوی آموزشی پرداخت شهریه، انتخاب واحد و دریافت لیست ارائه دروس
اینجا کلیک نمایید. 

***کلاس های دانشگاه پیام‌ نور استان تهران در سامانه lms.tpnu.ac.ir برگزار می شود. نرم افزارهای مورد نیاز و نحوه ورورد در صفحه اول lms توضیح داده شده است.
دانشجویان پنج روزکاری پس از انتخاب واحد یا تغییر در دروس میتوانند به سامانه lms وارد شوند و در کلاس شرکت نمایند.

جهت دریافت فایل پرتال و شبکه های اجتماعی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان تهران 
اینجا کلیک نمایید. 

 اخبار و اطلاعیه های بعدی را از طریق پورتال دانشگاه پیام نور استان تهران به نشانی 
 http://tehran.pnu.ac.ir و یا شبکه های اجتماعی ما پیگیری نمایید.

با ارسال اخبار آموزشی برای سایرین، در مسیر آگاه سازی دانشجویان یاری گر ما باشید.

                                                                       روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان تهران

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir