فرهنگی
1400/3/24 دوشنبه
عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور استان تهران گفت:
حضور حداکثری در انتخابات به عنوان یک تکلیف شرعی از منظومه های فکری حضرت امام و مقام معظم رهبری می باشد.

اسدالله عباسی وزیر اسبق کار و رفاه و عضو علمی دانشگاه پیام نور در نشست مجازی با موضوع نقش مشارکت حداکثری و انتخابات آگاهانه در توسعه و پیشرفت کشور در دانشگاه پیام نور استان تهران اظهار داشت: در این ۴ دهه انتخابات زیادی از ریاست جمهوری تا شورا و‌ مجلس در کشور صورت گرفته و معمولا دشمنان درصدد هستند که مردم را دلسرد و از حضور در انتخابات منع کنند ناامیدی که دشمنان از طریق انواع رسانه و شبکه های ماهواره ایجاد می کنند هر روز بیشتر می شود.

وی به نقش مردم و حضور حداکثری در انتخابات تاکید کرد و گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات باعث افزایش عزت ملی، اقتدار، تحکیم و ثبات نظام می شود و در نتیجه مشروعیت نظام را به همراه خواهد داشت.

عباسی با تاکید بر مسائل اقتصادی و فرهنگی به عنوان مباحثی که مردم نسبت به وضعیت آنها ناراضی هستند گفت: اگر سند چشم انداز توسعه و برنامه های ششم توسعه را در نظر بگیریم در بسیاری از مولفه ها به خصوص در مولفه های اقتصادی و فرهنگی عقب ماندیم لذا مردم خود باید این شرایط را با انتخاب فرد اصلح تغییر دهند.

عضو علمی دانشگاه پیام‌نور ادامه داد: در چند سال اخیر با جهش های در قیمت کالاهای اساسی مواجهه شدیم به صورت که برخی از کالاها چندین برابر قیمت شدند تورم به ۵۰ درصد و قیمت مسکن ۷ برابر شد که نتیجه آن افزایش شکاف طبقاتی و همچنین چالش اساسی برای اقشار ضعیف و‌ کارمند شده است.

عباسی در این نشست درباره تحریم ها گفت: تحریم ها جای خود دارد همچنین باید با کشورهای جهان و‌همسایه ارتباط و تعامل وجود داشته باشد ولی باید به توانایی ها و ظرفیت های داخلی خود نیز باور کنیم ما از نظر معادن، نفت و گاز، صنعت و‌مسکن می توانیم صدهزار شغل ایجاد کنیم پس اگر آگاهانه انتخاب صورت بگیرد مردم می توانند به آینده امیدوار باشند.

وی به پیامدهای حضور مردم در انتخابات پرداخت و گفت: حضور حداکثری مردم باعث مایوس شدن دشمن، حفظ جمهوریت و استقلال ‌‌افزایش عزتمندی، افزایش اقتدار و امنیت، مردم سالاری دینی و افزایش کارآمدی جمهوری اسلامی می شود

عباسی در پایان بر نقش نخبگان دانشگاهی و اساتید در دعوت مردم و دانشجویان در پای صندوق ها رای تاکید داشت که این حضور هم یک تکلیف حقوقی- شرعی و وظیفه مسلمانی و انقلابی ما می باشد.

لازم به ذکر است در این‌ نشست پرسش و‌پاسخ در پایان جلسه توسط برخی از اعضای علمی دانشگاه درباره معیارها و شاخص های فرد اصلح مورد بررسی قرار گرفت.

تمامی حقوق برای دانشگاه پیام نور محفوظ می باشد .

www.pnu.ac.ir