اخبار
1398/8/6 دوشنبه
کارگاه «تربیت راهنمای گردشگری با رویکرد موزه‌گردی»
دانشگاه پیام نور تهران جنوب با همکاری موزه ملی ملک، کارگاه آموزشی «تربیت راهنمای گردشگری با رویکرد موزه‌گردی» در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می کند.

.

 ،به گزارش وابط عمومی مرکز تهران جنوب، دکتر آنیتا مجیدی هروی مسئول مرکز کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام‌ نور مرکز تهران جنوب در حاشیه برگزاری این کارگاه ابراز کرد: این کارگاه با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه یک‌ ساله در شهریور ماه 1398 بین این دو نهاد فرهنگی و آموزشی در راستای همکاری‌های مشترک علمی، فرهنگی و اجرایی بین مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و دانشگاه پیام‌ نور استان تهران در قالب یک بسته مهارتی ویژه دانش‌جویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های تاریخ، جغرافیا، مدیریت جهانگردی و... با گرایش‌های مرتبط و تمامی علاقه‌مندان حوزه گردشگری شد و برگزاری آن تا اوایل آبان‌ ماه سال جاری در مدت ده ساعت طی چهار جلسه در موزه ملی ملک ادامه خواهد داشت.

 

مجیدی هروی گفت: کارگاه تربیت راهنمای گردشگری با رویکرد موزه‌گردی در دو بخش تئوری و عملی زیر نظر محمد نوروزی راهنمای متخصص و توانمند موزه ملی ملک در حال برگزاری است و گواهی پایان دوره با توجه به حضور تمام وقت، مشارکت فعالانه در مباحث و ارزشیابی نهایی مدرس به صورت مشترک از سوی دانشگاه پیام‌ نور و کتابخانه و موزه ملی ملک برای شرکت‌کنندگان صادر خواهد شد.

وی بیان کرد: سرفصل‌های اجرایی این بسته مهارتی در بخش تئوری شامل مباحث مربوط به انسان، عوامل اثرگذار بر او و یافتن اشیاء مرتبط با آن در موزه، راه‌های هدایت بازدیدکننده و راه‌های ایجاد تعامل با بازدیدکنندگان موزه بوده و در بخش عملی توانایی طراحی تور، طراحی کارگاه‌ها و ارائه کار عملی به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

 

مسئول مرکز کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه پیام نور تهران جنوب ادامه داد: افزایش توانمندی و توسعه مهارت‌آموزی دانش‌جویان و دانش‌آموختگان متناسب با رشته تخصصی و بازار کار، افزایش دانش حرفه‌ای، ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس و همچنین افزایش بهره‌وری از موزه‌ها به عنوان مکانی برای احساس تعلق و نگاهی دوباره به هویت ملی، از اهداف برپایی این کارگاه به شمار می‌رود.

 

وی در پایان افزود: هدف ما آشنایی، مهارت‌افزایی و توانمندسازی دانش‌جویان با فضاهای کسب و کار مرتبط با رشته تخصصی و یا علاقه‌مندی آنان است تا در این راستا به عنوان نیرهای کارآمد بتوانند جذب بازار کار شده یا خود اشتغال و کارآفرین شوند.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر