اخبار
1397/12/18 شنبه
در روز درختکاری
آیین کاشت ۱۰۰۰ نهال در پاکدشت به یاد شهدای انقلاب اسلامی

.

در روز درختکاری و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب،  هزار اصله نهال به یاد شهدای انقلاب اسلامی ایران غرس شد.

در آیین روز درختکاری که در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور پاکدشت برگزار شد، مسوولان سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور، دانشگاه پیام نور استان تهران، امام جمعه، نماینده مجلس شورای اسلامی، مسوولان ادارات  شهرستان پاکدشت حضور داشتند

در این آیین که به همت دکتر  مجتبی سلطانی احمدی؛ رییس دانشگاه پیام نور پاکدشت، و مسوولان دانشگاه پیام نور استان تهران برگزار شد، دکتر محمد قمی؛ نماینده مردم پاکدشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:از آن جایی که پاکدشت در میان شهرک های صنعتی قرار دارد، به دانشجویان توصیه میکنم که به جای شغل دولتی، به دنبال فعالیت هایی باشید که هم برای خودتان و هم برای دیگران ایجاد اشتغال کند و در ضمن مشکلی هم از جامعه برطرف کند. در شهرستان پاکدشت، شاهد رشد فعالیت های اقتصادی، صنعتی و دانش بنیان از این قبیل هستیم که عامل اشتغالزایی است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، دکتر بخشی خانیکی؛ رییس دانشگاه پیام نور استان تهران را باعث افتخار و  استادی برجسته دارای تحقیقات و پژوهش هایی ارزشمند و زبانزد عنوان کرد و افزود: در دوره مسوولیت ایشان، تغییرات و رشد چشمگیری را در این دانشگاه شاهد بوده ایم.

دکتر زمانی؛ رییس دانشگاه پیام نور نیز با حضور در جایگاه و تبریک روز درختکاری به دانشجویان و تشکر از مسوولان شهرستان پاکدشت، گفت: در تایید و تکمیل صحبت های نماینده محترم مجلس شورای اسلامی باید بگوییم، نیروی انسانی متخصص و تحصیلکرده به عنوان یکی از شاخصه های توسعه هر کشوری است و تحصیل و تخصص می تواند به سرمایه ملی یک کشور کمک کند.

وی با  اشاره به این که تمام رشته های تحصیلی می توانند در تولید ناخالص ملی کشور موثر باشند افزود: از آنجایی که دانشگاه با آموزش کلاسیک به تنهایی نمی تواند به دانش آموختگان در  ایجاد شرکت های دانش بنیان و کارآفرینی کمک کند، وزارت علوم بحث توانمند سازی و مهارت آموزی را در دستور کار دارد. ما در دانشگاه پیام نور برای این که بتوانیم این توانمندسازی را انجام دهیم با دو بخش مهم کشور تفاهم نامه هایی را امضا کرده ایم و بسترها آماده برای شروع کار است. یکی با سازمان فنی و حرفه ای کشور است که دانشجویان بنا به نیاز  هر رشته، علاوه بر آموزش کلاسیک، در سال های آخر تحصیل شان حرفه های مرتبط با رشته خود را بشناسند و آموزش فنی و حرفه ای رسمی لازم را بگذراند تا بتوانند به عنوان فردی کارآفرین خدمت کند.

رییس دانشگاه پیام نور تفاهم نامه دانشگاه با کانون انجمن های صنفی کارفرمایان ایران را اقدامی دیگر در زمینه توانمندسازی دانشجویان یاد کرد و اظهار داشت:   تمام صنوف و صنایع کشور در  کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایان ایران عضوند. دفاتر این کانون ها در دانشگاه های پیام نور استان ها تشکیل شده است که انشالله در شهرستان ها نیز گسترش خواهند یافت و امیدواریم از این پس دانشجویان بتوانند بنا بر رشته، علاقه خود و صنایع موجود در منطقه، شغل خود را تضمین کنند.

در ادامه، دکتر بخشی خانیکی به عنوان میزبان بزرگداشت این آیین ملی، ضمن تشکر از حضور مسوولان دانشگاه و شهرستان پاکدشت، خود را عضوی خدمتگزار در آموزش عالی کشور خواند و در خصوص رشد و توسعه مهارت آموزی در دانشگاه پیام نور استان تهران اظهار داشت: این دانشگاه آمادگی دارد تا تمامی دوره های مورد نیاز پیش از استخدام و حین استخدام را در راستای توانمندسازی کارکنان دستگاه ها و سازمان های مختلف با ارائه مدرک مورد تایید سازمان استخدامی کشور برگزار نماید.

رییس دانشگاه پیام نور استان تهران با ولی نعمت خواندن دانشجویان، خطاب به ایشان گفت: ما همه تلاشمان را برای مهارت آموزی، توانمند سازی و حمایت شما برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال و تبدیل ایده هاتان به پدیده و  ثروت به کار خواهیم گرفت تا از این رهگذر علاوه بر کمک به ایجاد اشتغال شما جوانان ساعی و پرتلاش دانشگاه، به حل مشکلات جامعه نیز در قالب فعالیت های دانش بنیان و ارتباط با صنعت کمک کنیم؛ که خوشبختانه طی این مدت اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته و نمونه های موفقی هم از بین شما دانشجویان عزیز داشته ایم.

وی منطقه پاکدشت را علاوه بر قطب گل و گیاه، منطقه ای صنعتی عنوان کرد که با توجه به شرایطی که دارد در برنامه های آتی این دانشگاه مورد توجه ویژه ای ست.

در پایان این مراسم، 1000 اصله نهال به یاد شهدای انقلاب اسلامی ایران توسط مسوولان دانشگاه، مسوولان شهرستان، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور پاکدشت غرس و از میهمانان با آش محلی در چادرهای عشایری که در محوطه دانشگاه مستقر شده بود پذیرایی شد.

نمایشگاه کل و گیاه و دستاوردها و تولیدات هنری دانشجویان، اهدای نقاشی چهره رییس دانشگاه پیام نور توسط یکی از دانشجویان هنرمند دانشگاه و هم چنین سفره هفت سین از دیگر بخش های جنبی این آیین ملی و دینی کاشت نهال در روز درختکاری بود.
 




 

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر