اخبار
1397/9/26 دوشنبه
دانشگاه پیام نور اسلامشهر برگزار کرد
کارگاه راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی با محوریت امر به معروف

.

 کارگاه  "راهکارهای مقابله با آسیب های اجتماعی "با تاکید بر موضوع امر به معروف با حضور علی تقوی یگانه معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران و جمع کثیری از دانشجویان و همکاران در دانشگاه پیام نور اسلامشهر برگزار شد.

تقوی یگانه با  اشاره به این که اسلام دین محبت است و دین بی تفاوتی نیست اظهار داشت: در  دین اسلام بی تفاوتی گناه محسوب می شود و باید نسبت به همدیگر احساس مسئولیت داشته باشیم.

معاون فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران با تعریف امر به معروف افزود: امر به معروف، امری است که تنها در امور علنی مسلمانان باید صورت گیرد و تجسس در امور خصوصی دیگران خودش نوعی جرم محسوب می شود و در امر به معروف صرفا باید به کلامی آرام به دور از جدل بسنده کرد.

وی  با اشاره به احادیث مختلف از امامان معصوم  به اهمیت امر به معروف تاکید کرد و سپس با بیان حدیث " کلکم راع و کلکم مسئول" به اهمیت مسئولیت و تعهد در دین اسلام پرداخت.

تقوی یگانه در بیان مصادیق گناه و احسان این موضوع را بیان کرد که نباید گناهان کوچک را بی اهمیت جلوه داد و نیکیها ی اندک را به حساب نیاورد چر اکه شاید خشم خدا در همان گناه اندک جلوه کند و یا با همان احسان اندک بتوان از رحمت خداوند بهره مند شد.

این کارگاه با استقبال دانشجویان و کارکنان دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر برگزار شد.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر