اخبار
1397/9/20 سه‌شنبه
همایش هویت دانشجویی
دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو برگزار کرد

.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب، به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو  ویژه برنامه هایی در این دانشگاه برگزار شد. از جمله برنامه های اجرا شده، همایش هویت دانشجویی بود که به همت بسیج دانشجویی و واحد امور فرهنگی و فوق برنامه برگزار شد.

این همایش با حضور دکتر محمد اورکی؛ رییس دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب، دکتر حامد فروزان؛ مسوول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان تهران، غفار بیات؛ مدیر حوزه ریاست دانشگاه پیام نور استان تهران و دانشجویان مرکز تهران جنوب برگزار شد.

دکتر اورکی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره سه شهید دانشجو، روز دانشجو را به همه دانشجویان تبریک گفت و اظهار داشت: روز دانشجو روزی است که از جنبش مطالبه گر دانشجویی آغاز شد و رسیدن به تحول عظیم اجتماعی امروز را در پی داشت.

وی با اشاره به نقش دانشجویان در تحولات اجتماعی در طول تاریخ گفت: از دانشجو در فضای دانشگاه انتظار می رود با اظهار نظر و نقد درباره مسائل مختلف اعم از مسائل آموزشی و مربوط به دانشگاه تا مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فضای پویایی در جامعه ایجاد نماید.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب تصریح کرد: اساساً آموزش، بویژه آموزش عالی و تحصیلات دانشگاهی زمینه توسعه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشورها را رقم می زند، و پیشرفت و ترقی یک نظام و تمدن وابسته به سیستم آموزشی آن می باشد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های متنوع فرهنگی که در مرکز تهران جنوب برگزار می شود، ضمن تشویق دانشجویان به مشارکت در این امور افزود: دانشگاه محلی برای تضارب آراء است، من از دانشجویان می خواهم که در برنامه های فرهنگی مشارکت فعال داشته باشند، اظهار نظر و نقد شماست که می تواند در دانشگاه پویایی و نشاط ایجاد کند.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور گفت: داشتن فضای نقد، تحلیل و اظهار نظر موجب تغییر و بهبود رویه امور می شود. بما می توانیم نقد را از خودمان آغاز کنیم، اگر هر فرد در هر موقعیت و سمتی، وظیفه خود را به درستی انجام دهد، به مرور همه کارها درست خواهد شد.

دکتر اورکی در انتها خاطر نشان کرد: شما دانشجویان بعنوان قشر پیشرو و نیروی جوان می توانید با اندیشه ورزی، تلاش، همت و امید به آینده سیر تحولات را به سمت تحولات مثبت سوق دهید تا از این مرحله عبور کنیم و به جایی که کشور ما استحقاق دارد برسیم.

در ادامه دکتر حامد فروزان رئیس بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان تهران ضمن گرامی داشت مقام سه دانشجوی شهید (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و آذر شریعت‌رضوی) به شرح اوضاع اجتماعی، سیاسی آن دوران پرداخت و رویکردهای پهلوی دوم را بررسی نمود.

در ادامه مراسم پخش کلیپ، شعرخوانی دو تن از بانوان دانشجو، اجرای استندآپ کمدی و تجلیل از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی انجام شد.

گفتنی است، همایش هویت دانشجویی؛ ویژه برنامه بزرگداشت روز دانشجو در سالن شهید عضدی دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب با حضور مسئولین دانشگاه و دانشجویان برگزار شد.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر