اخبار
1397/8/13 یکشنبه
دیدار با رهبر معظم انقلاب
جمعی از دانشجویان نخبه دانشگاه پیام نور استان تهران با مقام معظم رهبری دیدارر کردند

.

روز گذشته، در آستانه 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار، جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام نور استان تهران با داشجویان و دانش آموزان با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

60 نفر از نخبگان دانشجوی مراکز و واحدهای دانشگاه پیام نور استان تهران از جمله: مخترعان، برگزیدگان نشریات دانشجویی و مسابقات قرآن و عترت، همراه با دیگر دانشجویان با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

 مقام معظم رهبری در این دیدار به همه زائران و کسانی که توفیق حضور در حرکت عظیم اربعین را داشتند گفتند: غربی‌ها از درک و تحلیل این پدیده فوق العاده عاجزند، آنها چند سال در قبال حرکت عظیم اربعین «توطئه سکوت» را به‌کار گرفتند اما امسال مجبور شدند مقداری به آن بپردازند البته با تحلیل های خصمانه و غلط و بلاهت آمیز.

ایشان در خصوص واکنش غب به این واقعه پرشور،  گفتند: رسانه های غربی همچون رادیو انگلیس ادعای حکومتی بودن این مراسم عظیم را مطرح کردند اما کدام دولت می تواند ۱۰ تا ۱۵ میلیون انسان را در مسافتی

حداقل 80 کیلومتری، پیاده به حرکت درآورد؟


رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اگر بر فرض محال هم قبول کنیم که جمهوری اسلامی ایران و دولت عراق عامل شکل گیری چنین حرکت عظیمی بوده اند، این یک معجزه است و  غربی‌ها هم اگر می توانند چنین حرکت بی نظیری را راه بیاندازند.

پحضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: حرکت بی نظیر اربعین، جز با عشق و ایمان و جوشندگی خون شهیدان والا مقام شکل نمی گیرد و هیچ عامل دیگری قادر به برپایی چنین عظمتی نیست.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه سخنان خود با اشاره به سه حادثه روز سیزده آبان که به  مرتبط با امریکا است، گفتند: حادثه اول در سال ۱۳۴۳ مربوط به تبعید امام خمینی(ره) در پی اعتراض ایشان به لایحه کاپیتالاسیون یا همان مصونیت اتباع امریکایی در ایران بود. حادثه دوم به کشتار دانش آموزان و نوجوانان به دست رژیم امریکاییِ پهلوی در سال ۵۷ مربوط می شود و در حادثه سوم که در سال ۱۳۵۸ اتفاق افتاد، لانه جاسوسی امریکا به دست دانشجویان تسخیر شد که در واقع سیلی متقابل ملت ایران به امریکا بود.

ایشان به بحث تحریم ها پرداختند و افزودند:  هدف آمریکا از تحریم، فلج کردن و عقب نگه داشتن اقتصاد کشور بود؛ نتیجه این شده که حرکت به سمت خودکفایی در کشور گسترش پیدا کرده است. ملت ایران در طول سال‌های متمادی عادت کرده بود که همه‌چیز را وارد کند، اما حالا عادت کرده که برود سراغ تولید کردن همه‌چیز.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، آقایان محمدصابر باغخانی و مرتضی عزیزی نمایندگان دانشجویان و دانش‌آموزان با بیان نظرات و دیدگاه‌های خود بر لزوم ایستادگی در مقابل توطئه‌های استکبار با روحیه انقلابی و تکیه بر ظرفیت‌های جوانان کشور تأکید کردند.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر