برگزیده‌ها
1398/9/15 جمعه
رییس دانشگاه پیام نور استان تهران به مناسبت ۱۶ آذر پیامی صادر کرد
پیام دکتر بخشی خانیکی به مناسبت روز دانشجو

.

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی): «مظهر شهامت و سرعت عملِ ملت ایران دانشجویان بودند؛ آن هم دانشجویانی که پیرو خط امام بودند، نه دانشجوی وابسته به فلان حزب سیاسی یا فلان تشکیلات گوناگون و بی‌ایمان؛ نه، دانشجویی که خط امام را قبول داشت و به آن مؤمن بود».

16 آذر، یکی از روزهای افتخارآمیز تاریخ ایران و نماد مبارزه با استکبار است که در آن، جوانان آزادمرد و آگاه پرچم بیزاری از تاریکی ها، ظلم، استبداد پهلوی و استکبارِ آمریکا را بر دوش کشیده و چراغ بیداری، عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی را روشن نگه داشتند.
دانشجو نماد زلالی، پاکی، آرمان‌خواهی، بیداری و مظهر تحولات اساسی در جامعه است؛ آنسان که مضامینی همچون"معنویت"، "استقلال"، "عدالت" و "آزادی" بواسطه همین جوانان پرشور معنی پیدا می‌کند؛ توسعه و تعالی کشور در ساحت های علمی، پژوهشی، فرهنگی، اقتصادی و ... مدیون جوانانِ مومن، متعهد، پرتوان، خلاق و استکبارستیز است.
16 آذر، یادآور دلیری دانشجویان و روز تکریم از این قشر نخبه جامعه است. این چشمه جوشانِ استعداد، همچنان سرزنده  است و هر زمان که نیاز کشور اقتضاء کند، با وجود خویش درخت تعالی و پیشرفت مادی و معنوی را آبیاری می‌کنند؛ چنانچه در امتداد آن سه یار دبستانی، علی محمدی‌ها، احمدی روشن‌ها، شهریاری‌ها و داریوش رضایی‌ها سر بر می‌آورند و این امر نشان می‌دهد که دانشجویان و دانشگاهیان، همچنان در تمام صحنه‌های حساس کشور حضوری تاثیرگذار دارند.
 دانشگاه پیام نور استان تهران ضمن پاسداشت ۱۶ آذر و تبریک این روز به آحاد دانشجویان، بویژه دانشجویان دانشگاه پیام نور، انتظار دارد دانشجویان عزیز همچون همیشه در کنار تعلیم، تزکیه و حساسیت به تحولات کشور و جامعه را نیز وجهه همت خود قرار دهند و برای همیشه، عَلَم آزادگی، عدالت‌خواهی و استکبارستیزی را برافراشته نگه دارند. جنبش دانشجویی جنبشی است که در هر جای جهان که باشد، سه موضوع آرمان‌گرایی، عدالت‌طلبی و امپریالیست‌ستیزی را نمی‌توان از وی گرفت و در او خاموش کرد. رمز پویایی و پایایی جنبش دانشجویی وفاداری متعهدانه به این سه موضوع است.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
آرشیو برگزیده ها