برگزیده‌ها
1398/4/9 یکشنبه
رییس دانشگاه پیام نور استان تهران از آزمون های مکانیزه بازدید کرد
بازدید دکتر بخشی خانیکی از آمون های الکترونیکی

.

رییس دانشگاه پیام نور استان تهران در بازدید از برگزاری آزمون های الکترونیکی دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب در گفت و گو با روابط عمومی دانشگاه اظهار داشت: برگزاری آزمون های مکانیزه منظم، امتیاز دانشگاه پیام نور است

دکتر بخشی خانیکی در خصوص امکانات دانشگاه پیام نور استان تهران در برگزاری آزمون های الکترونیکی خاطرنشان کرد: در دانشگاه پیام نور استان تهران جمعا 943 سیستم آزمون الکترونیکی در 19 مرکز آزمون فعال است که بیشترین آن در مرکز تهران جنوب با تعداد 250 سیستم است و تعداد 45926 نفر آزمون مکانیزه در طول 19 روز امتحان می شود.

 دکتر بخشی خانیکی درباره پیشینه و زمان شروع آزمون های مکانیزه در این دانشگاه عنوان داشت: در نیمسال دوم سال 1391 مرکز تهران جنوب به صورت آزمایشی مجری برگزاری آزمون الکترونیکی بود و از نیمسال دوم سال 1392، برگزاری آزمون های مکانیزه در کل کشور اجرایی شد.

رییس دانشگاه پیام نور استان تهران با ذکر این نکته که آزمون مکانیزه برای همه دانشجویان و مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با اعلان و تعریف گروه سنجش و آزمون دانشگاه و بانک سؤال برای دانشجویان عملیاتی می شود، افزود:  این شیوه الکترونیکی برای همه دروسی که آزمون آنها به صورت تمام تستی می باشد، قابل اجراست که کمک شایانی به اجرای بهتر آزمون‌ها  و صرفه جویی در مصرف کاغذ و بکارگیری نیروی انسانی می کند.

دکتر بخشی خانیکی درباره امتیازات برگزاری آزمون ها به این شیوه اظهار داشت: علاوه بر محاسنی که گفته شد، دانشجو بلافاصله پس از  آزمون الکترونیکی (مجازی) با زدن دکمه پایان آزمون، نتیجه و نمره خود را مشاهده کند. ما بنا داریم در مراکز و واحدهای دانشگاهی، تاکید بیشتری بر ببرگزاری آزمون ها به صورت الکترونیکی داشته باشیم. با این روش می‌توان از تکثیر زیاد سوالات متنوع جلوگیری کرد که علاوه بر آن که کمک به حفظ محیط زیست و در راستای دولت سیز است، از نظر مالی مقرون به صرفه می‌باشد. همچنین در کنترل اجرای آزمون کمک شایانی می‌کند. در حال حاضر افزایش آزمون ها در مراکز استان تهران از جمله مرکز تهران جنوب در حال اجرا می‌باشد.

 

 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
آرشیو برگزیده ها