برگزیده‌ها
1397/10/10 دوشنبه
مراسم گرامیداشت نهم دی ماه
با حضور رییس دانشگاه پیام نور استان تهران مراسم گرامیداشت سالروز حماسه ملی و دینی 9 دی برگزار شد

.

 مراسم گرامیداشتی با حضور مسوولان و کارکنان و دکتر فروزان؛ مسوول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان تهران به مناسبت سالروز نهم دی ماه برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین حسینی تبار؛ مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان تهران با بیان آیه  پنجم سوره مبارکه ابراهیم؛  "و ذکرهم بایام الله..." به اهمیت بزرگداشت ایام  الله طبق دستور قرآن کریم تاکید کرد و افزود: این روز به تعبیر مقام معظم رهبری از ایام الله است و باید چنین ایامی را گرامی بداریم.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان تهران در ادامه خاطرنشان کرد: مردم ما نشان داده اند که با همه مشکلات اقتصادی و فشارهایی که وجود دارد، پای نظام و انقلاب خود هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تبار درخصوص مشکلات و انتقادات مخالفان افزود: مقام معظم رهبری در دوره های مختلف ریاست جمهوری ها، خود اولین فرد منتقد هستند و به عنوان مثال ایشان درخصوص معضلات اقتصادی شانزده سال است که به تمامی قوه ها دستور و هشدار می دهند و هر سال هم به انحاء مختلف بر آن تاکید می کنند. مشکلات باید حل شود ولی این به این معنی نیست که مردم از نظام  دلسرد شده اند .  آمار و نتایج تحقیقات مراجع غیرخودی نشان می دهد که 90درصد مردم با همه مشکلات به تغییر و اصلاح اعتقاد دارند  ولی نه به فروپاشی نظام.

دکتر غلامرضا بخشی خانیکی نیزضمن تقدیر از حضور همکاران و خداقوت به خاطر برگزاری آزمون های پایان نیمسال تحصیلی، نکاتی را درخصوص روز نهم دی ماه یادآور شد.

رییس دانشگاه پیام نور استان تهران وحدت و همدلی را رمز دوام و بقای یک ملت خواند و تاکید کرد: اتحاد همه آحاد ملت با سلایق، علایق و قومیت های گوناگون، مایه حرکت کشور در مسیر اعتلای خود خواهد بود.

دکتر بخشی خانیکی تصریح کرد: راهکار برون رفت از مشکلات این است که هر کدام از ما در هر جایگاهی که هستیم به وظیفه خود به درستی عمل کنیم. در هر سطح مدیریتی یا  در هر جایگاه دیگر.  دیروز جنگ و جبهه بود. امروز شرایط دیگری است. ملت ما در زمان جنگ تحمیلی در حفظ و حمایت از کیان کشور در خط مقدم نبرد و پشتیبانی سنگ تمام گذاشتند. امروز هم با همان عزم و اراده پشتیبان مملکت خود هستند.

در ادامه این نشست، دکتر فروزان؛ مسوول بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان تهران با ذکر برش هایی از تاریخ اسلام به مقایسه آن با دوره های مختلف انقلاب اسلامی  و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: تاریخ سرشار از درس هایی است که مرور و توجه به آن موجب عدم تکرار خطاهای گذشتگان خواهد شد.

این عضو علمی و استاد تاریخ دانشگاه پیام نور با ذکر احکامی از فقه اسلامی و شیعی، خاطرنشان کرد: در اسلام دستور داده شده که در زمانی که بین مراجع تقلید اختلاف نظری وجود دارد، همه در نهایت باید تابع ولی فقیه باشند. همین حکم شرعی و  الگو برای ما کافیست که در موضوعاتی که تفاوت دیدگاه وجود دارد، برای پیشگیری از آسیب رسیدن به اصل اسلام و جامعه اسلامی، همه تابع ولی فقیه باشیم. همان طور که امام خمینی –رضوان الله تعالی علیه- فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
آرشیو برگزیده ها