برگزیده ها
 


 


به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان  تهران، نشست هم اندیشی راهکارهای مقابله با دین زدایی در دانشگاه پیام نور استان تهران برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر علی جمشیدی رییس دانشگاه پیام نور استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمود نبوی مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، هوشنگ علیبازی معاون اجرایی دانشگاه پیام نور استان تهران، اعضای هیات علمی و اساتید مراکز و واحدهای این دانشگاه برگزار شد.

دکتر جمشیدی در آغاز سخنان خود در این نشست، واژه مدیریت را به عنوان " تاثیرگذاری " تعبیر نمود و افزود: زمانی انسان می تواند تاثیر گذار باشد که خود، عامل به آن چه که می گوید و هدف تبیین و تبلیغ آن را دارد، باشد و در امر تعمیق دین و دین باوری، این ممکن نیست مگر این که فرد ابتدا از خود آغاز کند.

ایشان درخصوص اهمیت الگو بودن اساتید برای دانشجویان و جذب ایشان، اظهار داشت: بهترین تبلیغ برای تعمیق باورهای دینی این است که استاد،  متخلق به اخلاق اسلامی و آراسته به فضایل و نیکویی ها باشد؛ چرا که دین اسلام، همان طور که خود رسول الله – صلوات الله علیه - هم فرمودند، تکمیل کننده اخلاق انسانی است.

رییس دانشگاه پیام نور استان تهران با دعوت همه اساتید به حفظ فضایل اخلاقی، خاطر نشان ساخت: اگر ما به عنوان معلم و الگو،  نظم، عدالت، حفظ آبروی افراد و خوش خلقی را رعایت نکنیم، یقین بدانیم که خود ما به عاملی برای دین گریزی دانشجویان تبدیل می شویم. اگر ما  در امر دین،  به ویژه  در برخورد با دیگران، به خود اجازه خطا و اشتباه بدهیم، انتظاری از دانشجوی جوان نباید داشته باشیم. همان طور که در قصص انییاء – علیهم السلام -  هم آمده است که هیچ یک از آنان به عنوان معلم بشریت، اجازه خطا و اشتباه نداشتند و خداوند خطای ایشان را مجازات می کرد مانند حضرت یونس – علیه السلام- و داستان ایشان در شکم ماهی.

دکتر جمشیدی انجام پژوهش در زمینه عوامل و علل احتمالی دین گریزی، طلاق و تاخیر در ازدواج را رسالت اعضای هیات علمی دانست و اعلان نمود در شورای پژوهشی دانشگاه از پژوهش های اساتید در این زمینه های خاص، حمایت ویژه به عمل می آوریم.

در ادامه این نشست، اساتید به بیان تجربیات، مشاهدات و دیدگاه های خود در خصوص راهکارهای مقابله با دین زدایی در بین جوانان به ویژه دانشجویان پرداختند و دیدگاه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

 

 

 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو مطالب