برگزیده ها
 
با حضور معاونت آموزشی دانشگاه، مدیرکل برنامه‌ریزی، رئیس استان تهران، معاونین، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری استان تهران، روسای مراکز و واحدهای و مدیران ستاد استان تهران


باحضور معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی جناب آقای دکتر فراهانی:

نشست روسای مراکز و واحد دانشگاه پیام نور استان تهران

جلسه کمیته بررسی روندهای آموزشی و جذب دانشجو استان تهران با حضور آقای دکتر فراهانی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، آقای دکتر زارع مدیرکل برنامه‌‌ریزی، آقای دکتر جمشیدی رئیس استان تهران، معاونین، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری استان تهران، روسای مراکز و واحدهای و مدیران ستاد استان تهران روز سه شنبه 9 آبان ماه 96 در محل ستاد استان تهران برگزار گردید.

 

در ابتدای این جلسه آقای دکتر علی جمشیدی، رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران ضمن خیر مقدم به حاضرین و تشکر از معاون آموزشی و مدیر کل برنامه‌ریزی دانشگاه از اهتمام ویژه به امر کیفیت آموزش و رضایت‌مندی دانشجویان، دستور جلسه را اعلام نمود.

رئیس دانشگاه پیام نور استان تهران طی سخنانی بر اهمیت و جایگاه دانشگاه پیام نور استان تهران اظهار داشت: استان تهران پیشانی دانشگاه است و جایگاه حساسی در دانشگاه پیام نور دارد. طبق فرمایشات جناب آقای دکتر فراهانی " شعار دانشگاه پیام نور، دانشگاهی است: آزاد، ارزان و با کیفیت آموزشی بالا " سر لوحه فعالیت‌های دانشگاه پیام نور استان شده است. از ابتدای فعالیت خود در ستاد استان به دنبال رشد جمعیت دانشجویی بودیم و در این خصوص سال 94 به نسبت 93، 20 درصد و سال 95 به نسبت 94، 37 درصد رشد جذب دانشجو داشته‌ایم.

وی افزود: با بررسی­های کمیته جذب استان، جامعه هدف را کارکنان ادارات دولتی و خصوصی قرار دادیم. تعامل و مکاتبات با ادارات در بحث جذب و ثبت نام کارکنان صورت گرفته است. همچنین با اداره آموزش و پرورش استان تهران جلساتی در این خصوص برگزار گردید و توانستیم مشاوره و معرفی جامع­‌ی از دانشگاه پیام نور در بین دانش‌آموزان دورة متوسطه داشته باشیم.

دکتر جمشیدی ادامه داد: در بحث توسعه رشته­های دانشگاه، ساماندهی پایان نامه­ها، اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز رشد، رفع مشکل کمبود فضای فیزیکی مراکز و واحدها و طرح کارآمد عملکرد مناسبی داشته‌ایم و در در طرح کارآمد و آموزش‌های آزاد به دنبال آن هستیم که دانشجویان بتوانند، با آموزش مهارت­های لازم شکاف موجود در محیط کار را پر کنند.

 

 دکتر فراهانی معاونت محترم اموزشی دانشگاه پیام نور بیان کرد: افزایش نمره میانترم از ۶ به ۸ در حال بررسی است و به دنبال افزایش جذابیت و خدمات بهتر به دانشجویان هستیم.

دکتر فراهانی اظهار داشت: شاهد زحمات دلسوزانه روسا و مدیران دانشگاه پیام نور استان تهران هستیم و افزایش جذب دانشجو در استان تهران در هر سال به نسبت سال قبل قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: اخیراً مجوز در خصوص جابه‌جایی رشته‌ها به دانشگاه پیام نور داده شده است. تاکنون با این مجوز ۳۳ رشته جدید برای دانشگاه اخذ شده است. در همین راستا بسیاری از رشته­های کم متقاضی حذف و رشته­های پر متقاضی جایگزین میشود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی در خصوص استفاده از اعضای علمی با سابقه در مراکز بزرگ بیان کرد: پیگیری­ کردیم ترکیب اعضای علمی مراکز چهارگانه تهران و مراکز شهرهای بزرگ از افراد با سابقه­تر و دارای رتبه بالاتر باشد، تا بتوانیم با دانشگاه­های مادر بزرگ و نامدار رقابت کنیم.

 در این جلسه آقای دکتر زارع مدیرکل دفتر برنامه­ریزی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات ستاد استان تهران در زمینة عملکرد مثبت در جذب دانشجو، در خصوص ارائه دروس، منابع و قوانین و مقررات آموزشی نکاتی را بیان کرداند.

در این جلسه دکتر مرادی معاون آموزشی و پژوهشی استان تهران گزارشی از روند آموزش و جذب دانشجو در استان تهران ارائه کردند و در ادامه روسای مراکز و واحدها نکاتی را در خصوص فعالیت­های آموزشی با معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مدیرکل دفتر برنامه ریزی درمیان گذاشتند.

در پایان جلسه حجت الاسلام نبوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری استان تهران نکاتی در خصوص ماه صفر و ایاد پیشرو مطالبی را بیان کردند.

 

پایان پیام/

 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو مطالب