برگزیده ها
 
دکتر محمد علی کریمی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در بازدید از دانشگاه پیام نور مرکز دماوند بیان داشت :حضور جمعیت نسبتا زیاد دانشجویی در شهرستان دماوند ظرفیت بسیار خوب و نقطه ی عطفی است که می بایست از این فرصت جهت ارتقا علمی، پژوهشی وفرهنگی این شهرستان استفاده شود. مسئولین دانشگاهها ومدیران شهرستان باید با هموار کردن مسیر خدمت رسانی به دانشجویان جهت جذب بیش از پیش و رضایتمندی آنها بکوشند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور با اشاره به زیرساختها و بستر های مناسب شهرستا ن در زمینه های کشاورزی، صنعتی، جهانگردی ،گردشگری وصنعت تورسیم خاطر نشان ساخت باید با ورود دانشجویان و اصحاب علم واندیشه بتوان از این ویژگیهای بالقوه شهرستان دماوند بهره برداری لازم را انجام داد.
دکتر محمد علی کریمی بابیان اینکه در بحث تحصیلات تکمیلی ، مرکز دماوند یکی از مراکزی است که می توان برنامه ریزی بلند مدت در آن داشت اعلام کرد مراحل مقدماتی جذب بیش از بیست رشته تحصیلات تکمیلی در مقطع ارشد و بارگذاری اطلاعات مرکز دماوند در سامانه دفتر گسترش وزارت علوم انجام شده است که با مساعدت مسوولان وزارت علوم تحقیقات و فناوری در آینده نزدیک شاهد جذب دانشجو در این بیست رشته خواهیم بود.
دکتر کریمی در خصوص پیشرفت های اخیر دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت : با توجه به آینده تکنولوژیک جهان میبایست در فراگیری سریع دانش وصدور آن بروز بود و بحمدلله در دانشگاه پیام نور زمینه های این مهم فراهم شده و اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام شده است؛ معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور به راه اندازی موبایل بوک در دانشگاه پیام نور اشاره کرد و گفت با توجه به ظرفیت های بالای سیستم اندروید که در گوشی های تلفن همراه بستر مناسبی برای اطلاع رسانی سریع فراهم نموده است ، از این ظرفیت استفاده شده ومنابع علمی وغنی دانشگاه به راحتی و در کمترین زمان ممکن در دسترس دانشجویان و دانش پژوهان قرار گرفته است.
ایشان همچنین به امکان دسترسی دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور   به محتوای کتب درسی از طریق تلویزیون واینترنت (IPTV)   اشاره کرد و گفت: در این روش این امکان برای دانشجو مهیاست که در هرساعت از شبانه روز کلاس درس را مشاهده و به دفعات تکرار آن را ببیند و بدین ترتیب الزام برای حضور در کلاس به حداقل ممکن میرسد.
 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در خصوص عملکرد پژوهشی دانشگاه گفت : در حال حاضر شاهد رشد کمی وکیفی امور پژوهشی دانشگاه پیام نور هستیم و ارتقای سطح پژوهشی دانشگاه از برنامه های جدی ومهم است که درسال جاری بر روی آن تاکید داریم. استفاده از ظرفیتهای علمی وپژوهشی اساتید و حتی دانش آموختگان دانشگاه پیام نور در راه خدمت رسانی به کشور از اهداف بسیار مهم دانشگاه است و بر این عقیده هستیم که اساتید و دانشجویان باید داشته های خود را در راه پیشرفت و توسعه کشور هزینه نمایند و از این رو ارتقای سطح علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان هموراه در دستور کار معاونت پژوهشی دانشگاه بوده است.
دکتر محمد علی کریمی معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور از شکل گیری و راه اندای مراکز رشد، کار آفرینی و دفتر ارتباط باصنعت دانشگاه دراکثر مراکز وواحد های کشورخبر داد و گفت : برآنیم تا با راه اندای شرکت های دانش بنیان در جهت ارتباط دانش با صنعت گامی موثر برداریم تا بتوانیم خروجی مفید و دانش آموختگانی کار آزموده جذب بازار کار نمائیم.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور در بازدید از امکانات علمی آموزشی مرکز دماوند مانند آزمایشگاهها، کارگاهها ، ساختمانهای آموزشی ، فرهنگی و دیگر بخش ها،‌ این مرکز را از مراکز پیشرفته با امکانات آموزشی مطلوب در استان تهران دانستو گفت:  انشالله در آینده نزدیک با بهره برداری از پروژه ساختمان فرهنگی فرصت بیشتری برای ارائه خدمات علمی وفرهنگی به دانشجویان این مرکز فراهم میاید.
معاون پژوهشی دانشگاه پیام نور در ادامه با اشاره به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل نام کرفته است گفت: باتشکیل کارگروه اقتصاد مقاوتی در دانشگاه ازابتدای سال تحصیلی راهبردها و مسیرهای علمی تحقق هدف اصلی دانشگاه که تبدیل علم به ثروت است تبیین گردیده و با ابلاغ به مراکز وواحدها بصورت جدی پیگیری اجرایی شدن مصوبات این کارگروه هستیم.
مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه پیام نور نیز در این بازدید، ضمن اشاره به موفقیت های اخیر دانشگاه در رشته های ورزشی کاراته و رزمی ، فوتسال و....در سطح کشوری و بین المللی خاطر نشان ساخت برنامه های مدون وجدی برای ارتقای سطح ورزش در دانشگاه پیام نور داریم که درسال جاری بسیاری از آن اجرایی خواهد شد

دکتر مهدی یدالهی رییس دانشگاه پیام نورمرکز دماوند درحاشیه بازدید معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور از این مرکز،  با اشاره به تعامل سازنده بین مسیولین شهری شهرستان و دانشگاه اظهار امیدواری کرد در آستانه ایام انتخاب رشته و سال جدید تحصیلی،  دانشگاه را از هر لحاظ آماده پذیرایی از دانشجویان نماییم.


                                 
                
          
   
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو مطالب