برگزیده ها
 

                                                              

دکتر سید ابوالحسن ترابی مدیر کل فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نور کشور، در کارگاه آموزشی
ویژه مدیران و کارشناسان فرهنگی دانشگاه پیام نور استان تهران که با  حضور دکتر مرادی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور استان تهران و دکتر مصطفی باغدارنیا  ، در سالن شورای دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب تشکیل شد، حضور یافت و  طی سخنانی اظهار داشت: انسان احساس شادابی و غرور می کند که دانشگاه پیام نور با دهها رشته در مقاطع مختلف فعالیت می کند و باردهی و باروری که دانشگاه پیام نور به عنوان یک خانواده بزرگ داشته باید قدر بدانیم و شکرگزار باشیم.
ایشان با اشاره به اعیاد ماه شعبان، عید بزرگ نیمه شعبان را پیشاپیش تبریک گفت و با ادای احترام به شهدای مدافع حرم، با ذکر این نکته که کار فرهنگی باید با نام خدا و برای خدا باشد. ، درباره اهمیت فرهنگ به شعری از فردوسی اشاره کرد؛
ز دانا بپرسید پس دادگر                           که فرهنگ بهتر بود یا گهر
چنین داد پاسخ بدو رهنمون                      که فرهنگ باشد ز گوهر فزون
که فرهنگ آرایش جان بود                         ز گوهر سخن گفتن آسان بود
گهر بی هنر زار و خار است و سست        به فرهنگ باشد روان تن درست
ایشان در ادامه افزود: امام راحل فرموده اند که؛‌ اگر می خواهید جامعه ای اصلاح شود،‌ ابتدا باید فرهنگ آن جامعه اصلاح شود. سپس به آیاتی از کلام الله مجید همچون؛‌ "اقرا باسم ربک الذی خلق" و  "انذر عشیرتک الاقربین" اشاره داشت؛‌ درکار فرهنگی باید ابتدا از خودمان و نزدیکانمان آغاز کنیم و یکی از ویژگی های دیگری که در کار فرهنگی می گویند، "فاستقم کما امرت" است یعنی در کار فرهنگی باید پایدار و با استقامت باشیم. ممکن است مشکلات و کمبودهایی در مسیر باشد؛ باید مقاومت و پایداری داشته باشیم تا راه بهتر را پیدا کنیم.
دکتر ترابی  به آیه ی" ‌لم تقولون ما لا تفعلون"  قرآن کریم اشاره کرد که چیزی را نگوییم که نتوانیم به آن عمل کنیم، اگر چیزیی را نمیتوانیم عملیاتی کنیم، شعارش را ندهیم و افزود: ویژگی دیگر کار فرهنگی این است که ما را از تاریکی نادانی و جهل به سمت روشنایی و علم و نور ببرد و روشنگری برای ما داشته باشد.
وی با ذکر این نکته که در بخش فرهنگی، برنامه ریزی فرهنگی  بسیار مهم است،‌تصریح کرد: اما نکته ای که مهم است، انعکاس فعالیت های فرهنگی است؛ که مجموعه فعالیت ها را ثبت کنیم و به شکل ها ی مختلف مستند سازی کنیم.
دکتر ترابی با تاکید بر برگزاری کرسی های آزاداندیشی، اظهار داشت: ضمن تشکر از معاون محترم فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور جناب  آقای دکتر نجفی که ما را هدایت و راهنمایی می کنند، ایشان فرصتی را مشخص کردند که "کتاب فرهنگی سال" تهیه شود؛ که وزارت علوم بر آن تاکید دارد انجام شود و مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند؛ کار فرهنگی اگر انجام می دهید، منعکس کنید و منظور فعالیت هایی است که ویژگی خاصی دارد و توانسته دانشجویان را جذب کند. تلاش ما هم این است که از این فعالیت ها و  ایده های برتر حمایت کنیم و انتظار ما این است که استان تهران با توجه به تعداد دانشجو، اساتید و این که پیشانی سایر استان هاست، در حوزه های فرهنگی پیشگام و جلودار باشد.
مدیر کل فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نور در پایان از دکتر جمشیدی رییس ، دکتر مرادی معاون فرهنگی و اجتماعی و توانا سرپرست اداره فرهنگی دانشگاه پیام نور استان تهران و نیز دکتر محمدی رییس دانشگاه پیام نور مرکز تهران جنوب به خاطر برگزاری کارگاه های آموزشی ویژه مدیران و کارشناسان فرهنگی سپاسگزاری کرد.

                                                            
 
 
 
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو مطالب