برگزیده ها
 
غرفه دانشگاه پیام نور به عنوان غرفه برتر در ارائه راهکار در راستای تحقق شعار نمایشگاه در حوزه" فهم و تدبر در قرآن " در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم انتخاب شد.
آیین اختتامیه بخش دانشگاهی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، با حضورمسوولان و نمایندگان دانشگاه‌ها ، مسئولان جهاد دانشگاهی، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن نشست‌های نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، برگزار شد.
در این مراسم ، ولی‌الله مهدوی‌فر، مدیر مرکز فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه پیام نور با اشاره به شعار دانشگاه پیام نور با عنوان " آموزش برای همه، همه جا و همه وقت " گفت: دانشگاه پیام نور در حوزه قرآن، از چهار سال پیش، توانست با قرار دادن یک واحد درسی" حفظ جزء سی "   به دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد با تاثیر مثبت در معدل و بدون شهریه، گام مهمی را در راستای انس بیشتر دانشجویان با قرآن کریم بردارد و همین امر انگیزه ای شد تا مرکز فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه پیام نور با نام " بیان " را در سال 90 تاسیس کند.
مهدوی فر تشکیل بانک اطلاعاتی جامع قرآن و شناسایی چهره های قرآنی دانشگاه و برگزاری بیست دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه پیام نور را در بخش های حفظ و تلاوت قرآن کریم، مفاهیم قرآن و عترت و بخش های هنری، ادبی، فناوری و پژوهشی در سه حوزه مربوط به دانشجویان، کارکنان و اساتید از دیگر اقدامات برجسته این دانشگاه در نشر فرهنگ قرآنی دانست.
وی گفت:‌با توجه به ظرفیت‌های خوب دانشگاه پیام نور در بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن امسال، به موضوع " آموزش تدبر در قرآن کریم " پرداختیم که مورد استقبال خوب دانشجویان و عموم بازدیدکنندگان قرار گرفت به ویژه دوره های تربیت مربی قرآن کریم مرکز قرآنی دانشگاه پیام نور با توضیحاتی که توسط مدرسان و کارکنان این مرکز انجام می دادند، توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرد و دانشگاه پیام نور ثابت کرد که می تواند در سال های بعدی، اقدامات قابل توجهی را در زمینه فهم و تدبر در قرآن کریم انجام دهد.
وی در ادامه به بیان اهم فعالیت‌های دانشگاه پیام نور در غرفه این دانشگاه و برگزاری کارگاه های تخصصی " رمضان و مهدویت" ، " و سبک زندگی قرآنی " و کارگاه تخصصی " ترجمه قرآن کریم، بایدها و نبایدها" در نمایشگاه قرآن که بسیار مورد توجه دانشجویان علوم قرآنی و علاقمندان معارف قرآنی قرار گرفت،‌ پرداخت.
وی رونمایی از سه کتاب «نسخه شفا» اثر کاربردی در آموزش تدبر در قرآن کریم ، «راهنمای تدریس برتر» و «اخلاق مصرف با تکیه بر نهج البلاغه» در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و عترت را از فعالیت‌های صورت گرفته این دانشگاه در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اعلام کرد.
عضو علمی و مسوول غرفه دانشگاه پیام نور، ارائه مشاوره های تخصصی قرآنی، شناخت استعدادهای قرآنی، ارائه پایان نامه های برتر قرآنی،‌ معرفی کتب و تازه های نشر دانشگاه پیام نور در حوزه قرآن و عترت و ضیافت افطاری اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور بازدید کننده از نمایشگاه را در سه شب از شب های ماه مبارک رمضان به همت دکتر جمشیدی رییس دانشگاه پیام نور استان تهران، از دیگر برنامه های اجرا شده توسط این دانشگاه برشمرد.
مهدوی فر در ادامه سخنان خود، دیگر فعالیت برجسته علمی و پژوهشی دانشگاه پیام نور را ارائه کتاب " ترجمه علمی و آکادمیک قرآن کریم " در غرفه این دانشگاه برای نقد و بررسی صاحب نظران و علاقمندان برشمرد که توسط دکتر تقیه، عضو علمی دانشگاه پیام نور انجام شده و به زودی به چاپ خواهد رسید.
وی از دکتر نجفی برزگرمعاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور، دکتر جمشیدی ریاست و اکبری نسب معاون اجرایی دانشگاه پیام نور استان تهران و دکتر مرادی معاون فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه به خاطر حمایت از غرفه دانشگاه پیام نور تشکر کرد.
مدیر مرکز فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در پایان سخنان خود با ارائه پیشنهاد هایی در راستای توسعه فرهنگ قرآنی، از متولیان دانشگاهی حوزه های قرآنی خواست تا با تاسیس شرکت های دانش بنیان، علاوه بر بررسی علمی و آکادمیک قرآن و ارائه راهکارهای عملی، دربارموضوع یکپارچه سازی آموزش های مفاهیم قرآن کریم بررسی کنند.
رشید جعفرپور، مدیرکل اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم نیز در این مراسم،طی سخنانی در خصوص نمایشگاه گفت: بخش دانشگاهی بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن، فعالیت‌های خوبی را در محیطی آرام، نشاط‌انگیز و پرمحتوا در قالب‌های پژوهشی، آموزشی، هنری و سایر حوزه ها برگزار کرد.
وی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین فعالیت‌های دانشگاه‌های وزارت علوم در نمایشگاه، گفت: یکصد پایان نامه قرآنی از دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم در نمایشگاه ارائه شد و چند اثر قرآنی از مجموعه دانشگاه‌های وزارت علوم، به منظور ارائه در هفته فرهنگی ایران در پاریس انتخاب شد.
وی همچنین بازدید دانشجویان و دانشگاهیان از این بخش را نسبت به دوره‌های گذشته خوب و مناسب ارزیابی کرد.
بیت‌الله عزتی، رئیس اداره کانون‌های قرآن و عترت، دانشگاه آزاد، پروانه نریمانی، مدیر برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و احمد محمدپور، رییس اداره تولیدات فرهنگی دانشگاه فرهنگیان نیز گزارشی از غرفه های خود در بخش دانشگاهی بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم ارائه کردند و خواستار حضور یکپارچه و منسجم تر دانشگاهیان در نمایشگاه های سال های آتی شدند.
زهرا نقی‌زاده، دبیر بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن نیز به عنوان آخرین سخنران این مراسم، ضمن قدردانی از مشارکت دانشگاه‌های مختلف در این دوره از نمایشگاه قرآن، حضور و استقبال دانشگاه‌ها از بیست و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن را چشمگیر و بیش از دوره‌های قبل دانست و در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی در نمایشگاه قرآن پرداخت.
در پایان این مراسم دانشگاه علامه طباطبایی به عنوان غرفه برتر در جذب مخاطب و برگزاری نشست های تخصصی، دانشگاه پیام نور به عنوان غرفه برتر در ارائه راهکار در راستای تحقق شعار نمایشگاه در حوزه تدبر در قرآن، دانشگاه الزهرا به عنوان غرفه برتر در معرفی کارآفرینان برتر، دانشگاه قرآن و حدیث به عنوان غرفه برتر در نوآوری و آموزش مجازی، دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان غرفه برتر در پژوهش و اجرای مسابقات، دانشگاه فرهنگیان به عنوان غرفه برتر در برگزاری کارگاه‌های زنده و طراحی دکوراسیون نمایشگاهی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان غرفه برتر در ارائه آثار هنری قرآنی، برگزیده شدند و با اهدای هدایا و لوح سپاس از آن‌ها قدردانی شد.
                     
                     
                     
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو مطالب