برگزیده ها
 

به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، نشستی با حضور دکتر جمشیدی، حجت الاسلام والمسلمین نبوی مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر ایوب مرادی معاون آموزشی و پژوهشی، هوشنگ علیبازی معاون اجرایی دانشگاه پیام نور استان تهران، مدیران ستادی و روسای مراکز و واحدها در ستاد استاد تهران تشکیل شد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی ضمن تبریک دهه فجر با ذکر روایتی بدین مضمون که هر کس برای خدا کار کند، خدا او را رشد می دهد افزود: امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری نمونه بارز این روایت اند. دشمن می خواست با تبعید و دور کردن امام، مانع حرکت ایشان بشود و سیر نزولی داشته باشد ولی به خواست خدا، سیر صعودی برای امام رخ داد و در قرآن هم اشاره شده است که اگر خدا بخواهد به کسی عزت بدهد، همه نیروها هم اگر جمع بشوند، نمی توانند مانع آن بشوند و برعکس اگر خدا بخواهد کسی را خوار کند، هیچ چیز مانع آن نمی شود. لذا کار باید برای خدا باشد که باعث رشد و تعالی ماست.  

دکتر جمشیدی با تبریک دهه پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دهه فجر،  سالگرد اتفاق مهمی در ایران است. این انقلاب حاصل خون هزاران شهید است و در دنیا به عنوان الگو معرفی شده است. یکی از شعارهای انقلاب، استقلال بود و حضرت امام (ره) هم بر این امر تاکید بسیاری داشتند و باید بگوییم که  کشوری استقلال دارد که کارش بر مبنای علم و دانش باشد. بخشی از استقلال هم به اقتصاد برمی گردد.

رییس دانشگاه پیام نور استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مدیران منشاء تحول اند. همان طور که خود امام هم منشاء تحول بودند، مانند انبیاء که منشا تحول بوده اند. به تعبیر امام راحل(ره)  شغل ما، شغل انبیاء است. همه ما در هر بخشی که مدیریت می کنیم یا کار علمی می کنیم باید  دلسوزانه و با تمام وجود باشد مثل همین آتش نشانان عزیزی که با دل و جان رفتند. اگر هر کدام از ما کارمان را درست انجام بدهیم بسیاری از مشکلات به وجود نمی آید. همه باید تحقیقات خود و دانشجویانشان را به سمت کاربردی بودن سوق دهند. در پایان نامه ها به دنبال موضوعاتی باشیم که مشکلی را از کشور و جامعه حل کند. نقش دانشگاه ها در اقتصاد مقاومتی انکارناپذیر است.

دکتر جمشیدی درباره اهمیت نقش علم و دانش خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در صحبت ها یشان  سه  منشاء برای استقلال عنوان کردند یکی از آن ها علم بود و این یعنی رسالت ما  را در حفظ استقلال کشور به عنوان کسانی که هم خودمان کار علمی انجام می دهیم و هم افراد محقق را در دانشگاه ها پرورش می دهیم و هم یک محیط علمی  را مدیریت می کنیم، خطیرتر می کند و اهمیت موضوع را به ما یادآور می شود. امید که هر کدام از ما بتوانیم به با عنایت به نقش های حساس و کلیدی که در حفظ استقلال کشور داریم، به بهترین شکل عمل کینم.

در این نشست، ارزشیابی مراکز و واحدها در برگزاری امتحانات به روسا ارائه و از ایشان به خاطر برآیند مثبت این ارزیابی ها و نقاط قوت آن قدردانی شد.

در ادامه، معاونان، مدیران ستادی و روسای مراکز و واحدها به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و به موضوعات مطرح شده، پاسخ داده شد.

 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو مطالب