اخبار
 

 به گزارش روابط عمومی،  بیست و نهمین کارگاه پیوست نگاری فرهنگی ویژه اساتید دانشگاههای غرب استان تهران با همکاری بسیج اساتید استان تهران و دانشگاه پیام نور مرکز شهریار به مدت 3 روز با شرکت بیش  از 80 نفر از اساتید هیات علمی و مدعو شامل: دانشگاه پیام نور ، آزاد و علمی کاربردی شهرستانهای شهریار ، ملارد و شهر قدس  در دانشگاه پیام نور مرکز شهریار برگزار شد.

مراسم افتتاحیه با حضور  دکتر مرادی رئیس بسیج اساتید دانشگاه پیام نور، حجت الاسلام والمسلمین نبوی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور تهران، دکتر امیری مسئول دفتر نظارت و ارزیابی و جمعی از مسوولان شهری و مسوولان بسیج اساتید برگزار شد.

 

نصرت اله عابدینی رئیس دانشگاه پیام نور مرکز شهریار در سخنان خود ضمن خوش آمد گویی به تمامی مسوولان و اساتید حاضر در سالن و گرامیداشت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ، میزبانی این مراسم ویژه را باعث افتخار دانشگاه دانسته و سپس به نقش فرهنگ و پیوست فرهنگی در تمامی زمینه ها و دستاوردهای علمی و فنی اشاره کردند.

 

دکتر نجفی برزگر ، معاون فرهنگی ، اجتماعی و دانشجویی طی سخنانی با اشاره به این امر که، "فرهنگ یکی از بالاترین شاخص ها در اهرم های ساختاری کشور است " به شرح کاملی از فلسفه برگزاری این کارگاه و کارگاههای مشابه پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: ارائه پیوست فرهنگی یکی از سیاستهای راهبری شورای انقلاب فرهنگی بوده است و دانشگاه پیام نور با برگزاری کارگاه های مختلف در استانهای کشور در واقع یکی از آغازگران اجرای این طرح بود.

دکتر نجفی برزگر در پایان سخنان خود از فعالیتها و اقدامات عابدینی رئیس مرکز شهریار و همچنین از زحمات مسوولان و کارکنان قدردانی  و عنوان کرد: شرکت در این کارگاه برای اعضای علمی از لحاظ فرهنگی و پژوهشی امتیازی ویژه محسوب می شود.

در این سه روز، اساتید در فضایی صمیمی، افطار در کنار یکدیگر و میهمان دانشگاه بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نبوی نیز با اشاره به نقش فرهنگ در تمامی جوامع، اهمیت فرهنگ را یادآور شد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب "هر دستاوردی در کشور باید پیوست فرهنگی داشته باشد".

 

طی این سه روز، کارگاه فرهنگ و اقتدار ملی، ، کارگاه نقش و کارکردهای فرهنگ و چیستی پیوست فرهنگی، کارگاه  مهارت های پیوست نگاری ( بهره گیری از پیوست های موازی)، کارگاه مدیریت راهبردی فرهنگ،کارگاه اصول قواعد و راهبردهای اصلاح و تغییر فرهنگ و رفتارهای عمومی (تبدیل باور به رفتار)، کارگاه مبانی و پیش فرض های سبک زندگی اسلامی و تاثیر آن بر پیوست نگاری فرهنگی و کارگاه ، آسیب شناسی و مساله شناسی فرهنگی توسط دکتر مرادی، دکتر بنیانیان، دکتر ذو علم، دکتر عابدینی و دکتر حسینی برگزار شد.

 

گفتنی است، پیوست فرهنگی از مفاهیم نو پدید است که در پی واژگان راهبردی «مهندسی فرهنگ»، «مهندسی فرهنگی» و «مدیریت فرهنگی» توسط مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) طرح شده و علاوه بر این که موضوع مراکز عمده ی سیاستگذاری قرار گرفته، اذهان بسیاری از مراکز علمی و تحقیقاتی و پژوهشگران را به خود معطوف نموده است. وجه مشترک برداشت های گوناگون از پیوست فرهنگی، توجه به بعد عملیاتی و تأثیرگذاری این موضوع در مدیریت فرهنگی کشور است  پیوست فرهنگی به عنوان ابزاری کارساز، پیوند مدیریت راهبردی با مدیریت اجرایی کشور را با محوریت فرهنگ فراهم می سازد و تمامی لایه ها و ابعاد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کشور در یک فرآیند تدریجی بدون وجود پیوست فرهنگی قابلیت اجرا نخواهند داشت.

 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو مطالب