اخبار
 
مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار مجسمه میثم رضایی نیا با سخنرانی حسین اکبری نسب معاون اجرایی دانشگاه پیام نور استان تهران برگزار شد.
" سکوت پر صدا " عنوان نمایشگاه آثار مجسمه میثم رضایی نیا دانشجوی رشته هنرهای صناعی دانشگاه پیام نور مرکز تهران شرق است. موضوع این نمایشگاه بیان هنری مشکلات جانبازان و معلولان است.
اکبری نسب، عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور در سخنرانی افتتاحیه این نمایشگاه ضمن خیر مقدم به میهمانان و بازدیدکنندگان و تبریک به اقای میثم رضایی نیا سخنانی ایراد کرد و گفت:در بین آثار این نمایشگاه جزئیایی وجود دارند که گویاتر از کلیات اند و تفسیر آثار و فرآیند برقراری ارتباط را به تخیل مخاطبان احاله می کنند و زمینه تخیل برای  مخاطبان را فراهم می آورند و این در ارتباط مستقیم با فرآیند خلق اثر هنری است و البته این جزئیات شامل موارد فقدان هستند؛‌ فقدان عضوی از بدن  یا یک حس از وجود انسانی یک شخص معلول که طبیعیت زیست انسانی قادر است با انتقال و جابجایی قدرت این حس به سایر حواس آن را ارتقا دهد و استعلا بخشد.
ایشان در مورد تم اصلی آثار  افزود: تم اصلی این نمایشگاه تاکید بر  جنبه های فقدان و استعلای این فقدان تا مرحله خلق اثر هنری است. چیزی که در تاریخ هنر و در تاریخ فلسفه و نظریه پردازی در علوم مختلف سابقه داشته و منجر به ایجاد آثار درخشانی شده است؛ برای نمونه آثار فوبداکالو، تولوزلوتروک، ادواردمونش و دیگر هنرمندان.
میثم رضایی نیا  هنرمند خالق این آثار درباره انگیزه خلق آثارش و برپایی این نمایشگاه گفت: جانبازان، معلولان , نابینایان و ناشنوایان در جامعه با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند که علاوه بر مشکلات جسمانی با همه قدرت بالای روحی آنان، تاثیرات مخربی بر روح و  روان شان دارد و بعضا آنها ، بویژه معلولان را دچار انزوا و گوشه گیری می نماید. وظیفه نهادها و افراد مختلف درک توانمندی و ارزش های درونی،  حفظ حرمت و ایجاد همدلی وحس مشارکت و همچنین درک شرایط آنهاست.مجموعه ی "سکوت پرصدا "
 نمایشی از المان های زندگی این عزیزان است تا شاید بیشتر بیاندیشیم.
گفتنی است، این نمایشگاه، در نگارخانه هنر ایران به مدت یک هفته از تاریخ 24/2/95 برپا و در معرض دید عموم علاقمندان قرار دارد.

               
             
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو مطالب