اخبار
 

کارگاه سبک زندگی اسلامی- ایرانی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمود نبوی مسئول  نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان تهران،  با حضور رییس، اساتید و کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز دماوند در این دانشگاه  برگزار شد و شاخص های سبک زندگی اسلامی- ایرانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان تهران در این کارگاه  به مقایسه فرهنگ و سبک زندگی ایرانی- اسلامی در گذشته و اکنون پرداخت و گفت: با نگاهی به ارتباطات اجتماعی، رفتار و اخلاقیات، نوع برخورد افراد باهم درجامعه ، نوع برخورد افراد در یک خانواده  و... به روشنی به این مطلب پی خواهیم برد که روز به روز فاصله و شکاف بین نسل ها بیشتر شده وبه تبع آن سبک زندگی نیز تغییر پیداکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی خاطر نشان کرد: در تعالیم اسلامی برای تمام وجوه زندگی فردی و اجتماعی طراز و حدود مشخص و معینی وجود دارد که طبق آموزه های دینی ما عمل به آن میتواند باعث سعادت دنیوی واخروی گردد ولی متاسفانه در زندگی امروز شاهد این امر نیستیم.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور استان تهران در ادامه گفت: امروز زندگی افراد در  در خانواده و اجتماع از نوع احترام گذاشتن به یکدیگر  گرفته تا نوع برقراری ارتباط ، روش زندگی، سبک وشیوه ای که برای زندگی وامرار معاش برمیگزیند با آنچه در این تعالیم اسلامی وانسان ساز دیده وشنیده ایم تفاوت دارد ونباید اجازه داد این امر روز به روز بیش از پیش دامنگیر خانواده ها گردد.

وی افزود: هرقدر جامعه ی اسلامی  از تعالیم روح بخش اسلام و از سبک زندگی اسلامی دورافتاده وبیگانه شود پیامد آن برای جامعه بسیار ناگوار و نگران کننده خواهد بود. متاسفانه یکی از مصادیق بارز این امر در جامعه آمارهای بی حد وحصر طلاق در شهرهای مختلف کشور ، وجود ناهنجاریهای رفتاری واخلاقی در جامعه، بی اهمیتی به پاک و سلامت زیستن  و هزاران مشکل عدیده اخلاقی و اجتماعی دیگر  است که امروز به عنوان دغدغه فرهنگی  مطرح میگردد.

حجت الاسلام نبوی در ادامه بازنگری ساختارهای آموزشی و فرهنگی - دینی از مقطع  ابتدائی تا دوران دانشگاه را یکی اقدامات مهم  برای جلوگیری از انحرافات ناشی از تغییر سبک زندگی در خانواده و اجتماع دانست که باید مورد توجه متولیان امر آموزش وفرهنگ قرار گیرد.

 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو مطالب