اخبار
 


همایش " ازدواج آسان " با همکاری  امور فرهنگی و بسیج دانشجویی
دانشگاه پیام نور ورامین در سالن آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد.

   در این همایش که با حضور پرشور دانشجویان همراه بود، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک، دکتر عسگری رییس دانشگاه، سرهنگ حیدری فرمانده سپاه شهرستان، حجت الاسلام علیزاده مدیر فرهنگی دانشگاه و دیگر مسوولان دانشگاه حضور داشتند.

    نخست، دکتر عسگری ضمن خیرمقدم و خوشآمدگویی به حاضران و مهمانان، در خصوص اهمیت موضوع ازدواج و نحوه شکل گیری این همایش سخنانی بیان نمود.

 سپس حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی امام جمعه شهرستان ضمن تشکر از مسوولان برگزاری این همایش و انتخاب موضوع مناسب آن، توضیحاتی را پیرامون چگونگی تحقق ازدواج آسان همراه با شناخت و معرفت کافی زوجین بیان نمود.

ایشان ضمن برشمردن معیارهای صحیح امر ازدواج اظهار داشت: امروزه معیارهای علمی و دانشگاهی یک ازدواج موفق دقیقا همان معیارهایی است که در زمانهای گذشته، در خانواده های مذهبی و سنتی که بر اساس آموزه های دینی ازدواج را محقق میساختند، رعایت میشد .

ایشان با اشاره به نقش  جامعه در امر ازدواج تاکید کرد: جامعه دانشگاهی ما بعنوان قشر فرهیخته جامعه باید در مسیری قدم بردارد که ضمن تحقق امر ازدواج آسان و شناخت و معرفت زوجین و خانواده ها از یکدیگر، دوام زندگی های مشترک را پایه گذاری نمایند.

    در ادامه، سخنران دیگر همایش، دکتر میرعماد ضمن تعریف ازدواج، به بیان آیات و روایت مرتبط با موضوع ازدواج پرداخت.

    در پایان این مراسم به تعدادی از زوجهای دانشجویی که مهمان برنامه بودند، هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو مطالب