اخبار
 

دکتر جمشیدی رییس دانشگاه پیام نور استان تهران، در نخستین روز  از  “هفته منابع طبیعی” یعنی 15 اسفند که “روز ‌درختکاری‌” نامیده شده است.  ، به همراه هوشنگ علیبازی معاون اجرایی دانشگاه پیام نور استان تهران، دکتر امیری مسئول نظارت و ارزیابی دانشگاه پیام نور استان تهران، مسوولان و کارکنان دانشگاه پیام نور مرکز شهریار، به کاشت انواع نهالهای میوه و درختچه های تزئینی در محل تعیین شده بادر محوطه دانشگاه برای کاشت نهال اقدام کردند.

دکتر جمشیدی و هیأت همراه در ادامه حضور در مرکز شهریار به بازدید از طرح ساختمان آموزشی شماره 2 شهریار که در آستانه بهره برداری قرار دارد، پرداختند.  ایشان روند پیشرفت کار را بسیار مطلوب ارزیابی و اظهار امیدواری نمود: به لطف خداوند و با تلاشهای بی وقفه مسوولان، به خصوص جناب آقای عابدینی رییس محترم مرکز شهریار، در آینده ای نزدیک با افتتاح ساختمان جدید، مرکز شهریار از لحاظ فضای آموزشی و اداری با مشکلی مواجه نباشد.

گفتنی است در ایران، نخستین روز از  “هفته منابع طبیعی”  که از پانزدهم تا بیست و دوم اسفندماه  است، به نام روز درختکاری نامگذاری شده است. درختکاری در ایران دارای پشتوانه ‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است، تاریخ نشان می ‌دهد که ایرانیان باستان، جشن های خاصی داشتند و در این جشن ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌ گذاشتند.

امروزه نیز درختکاری سنتی پسندیده است که نقش تعیین کننده ای در سلامت و حفظ محیط زیست، منابع طبیعی و ذخائر ملی کشور دارد.




 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو مطالب