اخبار
 

دانشگاه پیام نور مرکز دماوند همایش ادبی شعر عاشورائی برگزار کرد.

  به همت کانون بینش نو دانشگاه پیام نور مرکز دماوند  با حضور جمعی از اساتید ،دانشجویان و اعضای  انجمن شعر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند برگزار شد.

دکتر مهدی یدالهی رییس دانشگاه در ابتدای برنامه ضمن خیر مقدم به حاضران ، فرهنگ را از جمله فاکتورهای تمایز ملت ها از یکدیگر دانست و گفت در جامعه امروزی فرهنگ از جمله مواردی است  که وجه متمایز ملت ها از یکدیگر است.

دکتر یدالهی ضمن اظهار خرسندی از برگزاری چنین برنامه های معنوی و ریشه داری که باعث غنای سطح فرهنگی جامعه به ویژه دانشجویان و قشر دانشگاهی میشود،خاطر نشان ساخت: فرهنگ  و هنر راهی متعالی برای شناخت  خود و هستی است که در نهایت منجر به شناخت خداوند متعال میگردد. 

در ادامه،  سخنران ویژه برنامه دکتر امیر حسین ماحوزی عضو هیات علمی مرکز دماوند با تلفیق ادبیات حماسی کشور و فرهنگ شهادت طلبی و عدالت خواهی به بررسی شعر و ادبیات آئینی و ادبیات حماسی پرداخت و فصل مشترک وجانمایه هر دو را عناصر متعالی و مقدسی  همچون عشق، عدالت ، آزادگی و حق طلبی ذکر کرد.

پس از سخنرانی دکتر ماحوزی، قطعه نمایشی برنامه که برگرفته از کتاب پدر،عشق و پسر اثر سید مهدی شجاعی بود، اجرا شد که مورد توجه حاضران واقع شد.

شعر خوانی شاعران دماوندی، مرتضی اسدالهی (صابر) که به زبان دماوندی هم مدایحی در رثای امام حسین (ع) و واقعه عاشوراقرائت نمودند، و آقای اسماعیل علیان از اعضای انجمن شعر دماوند، پخش کلیپ های کانون بینش نو  و بخش روایت شفاهی مسابقه کتابخوانی از دیگر قسمتهای این همایش بود.

در پایان  این همایش، لوح  یادبود مراسم و جوایز مسابقه کتابخوانی کانون بنش نو که در روز کتابخوانی برگزار شده بود به نفرات اهدا شد.

                      
                                                            

 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو مطالب