اخبار
 
                                                              
میثم رضایی نیا دانشجوی دانشگاه پیام نور استان تهران،
همزمان با سالروز بمباران اتمی هیروشیما، در موزه صلح تهران نمایش اجرا می کند.
نمایش " افکارتو گچ بگیر" با موضوع جهانی بدون جنگ،  از روز شنبه 16 مرداد 1395 افتتاح و تا روز چهارشنبه 20 مرداد 1395در موزه صلح تهران برگزار می شود.
میثم رضایی نیا درباره هدف اش از این نمایش گفت: هدف از اجرای این نمایش، نشان دادن تنفر و انزجار از جنگ و ایجاد فضای هنری متفاوت درباره صلح با استفاده از تلفیق هنرهای جدید از جمله هنر اجرا ، هنر چیدمان وهنرهای تصویری یا به نوعی دیگر هنرهای میان رشته ای است که مخاطب را با هنر درگیر و درک موضوع را برایش ملموس‌تر می کند. 
                                                                          
                                                                         
وی درباره شیوه اجرای این نمایش گفت: مخاطب خود را به یکباره در فضایی می بیند که جنگ افزارها گویا خسته ونومید از فعالیت غیر منطقی، خود را تسلیم کرده ویا زخمی شده اند وآنها را با بستن باند گچی به طور نمادین اسیر کرده و توانایی حرکت را از آنها گرفته اند.
فضای سالن موزه با استفاده از هنر installation art از این سلاح های از کار افتاده وفرومایه پر شده اند ومخاطب نیز می تواند با هنر  performance art نمایش همسو شود و جزو نابود کنندگان ودستگیر کنندگان سلاح ها باشد. به این صورت که مخاطب می تواند با باند گچی سلاح هایی را که در سالن است گچ بگیرد و آن ها را از حرکت باز دارد وحتی خود هنرمند را که لباسهایی سراسر مشکی پوشیده به طوری که فقط چشمان او پیداست و اشاره به افکار جنگ طلبانه وشرورانه دارد نیز گچ بگیرد .
در عین حال با استفاده از هنر video art و با پخش ویدئویی تاثیر گذار که اثرات مخرب جنگ را بازتاب می دهد مخاطب دچار تناقض در فضا ودرک فضای رعب آور جنگ می شود و ناگهان به صحنه قبلی پناهنده می شود و آرامش وامنیت خود را در آن فضا جستجو می کند و ناخودآگاه به سوی طوماری که صلح جهانی را خواستار است گرایش پیدا می کند تا با امضای آن طومار نمادین، عضو کمپینی شود که امید جهانی شدن را در سر می پروراند.
میثم رضایی نیا، خالق هنرمند این نمایش، بر این باور است که عزمی راسخ و گامهایی استوار است که وی را در جهت نیل به این هدف یاری می کند و نهایت تلاش خود را برای تحقق این آرزو به انجام می رساند.
 وی افزود، آماده است تا این اثر را در مراکز فرهنگی وهنری از جمله موزه ها ویا نگارخانه هایی که اعلان آمادگی کنند، اجرا نماید.
 
 
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو مطالب