اخبار
1396/9/19 یکشنبه
رئیس دانشگاه پیام نور تهران جنوب در گرامیداشت روز دانشجو
‍ دانشجویان دانشگاه پیشرو و پیشتاز در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی هستند

.

دکتر عنایت الله نجیب زاده رئیس دانشگاه پیام نور تهران جنوب در مراسم بزرگداشت روز دانشجو گفت:دانشجویان پیشرو و پیشتاز در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی هستند و نسبت به دهه های قبل تنوع فکری دارند و ذائقه و سلیقه آنها تغییر کرده است.

رئیس دانشگاه پیام نور تهران جنوب اظهار داشت:دانشجو نسبت به جامعه سیاسی، جامعه مدنی و جامعه اخلاقی خود حساسیت دارد.نسبت به جامعه سیاسی خود حساس است که موجب مشارکت در بحث ها و انتخابات مختلف با حضور حداکثری و آگاهانه و دعوت سایر افراد جامعه به مشارکت شده است. همچنین موجب شده است که جامعه سیاسی برای حل مشکل خود همیشه به سمت دانشگاه و دانشجو بیاید.

وی در ادامه گفت: دانشگاه محور عقلانیت و اعتدال است. در محیط دانشگاهی عقلانیت می تواند فضایی را ایجاد کند که اعتدال در همه زمینه ها رعایت شود.

دکتر نجیب زاده تاکید کرد:در محیط دانشگاه باید تلاشمان بر این باشد که انتقال دانش و فناوری داشته باشیم، اما این انتقال دانش، خلاقیت و نوآوری به معنی این نیست که هویت خودمان را از دست بدهیم بلکه باید دانشگاه تمدن ساز باشیم.

وی افزود:دانشجویان باید در محیط دانشگاه با مشارکت جویی، کار گروهی و شیوه های مدیریتی آشنا شوند و تمرین دموکراسی همراه با نقد و بررسی کنند و همچنین روحیه انتقاد پذیری داشته باشند تا بتوانند بعد از فراغت از تحصیل برای تصدی مدیریت های مختلف آماده شوند.


حجت الاسلام والمسلمین نبوی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان تهران نیز در این مراسم، ضمن بیان علت نامگذاری هفته وحدت بیان داشت:مسلمانان برای داشتن وحدت دینی باید بیشتر از مشترکات خود استفاده کنند. بیاییم با استفاده از مشترکات و برگزاری جلسات بحث و مناظره علما در محافل دینی، حوزه ها و دانشگاه ها اختلافات جزئی را از بین ببریم. برای مقابله با دشمن مسلمانان باید اختلافات را کنار بگذارند و با هم متحد شوند.

وی در ادامه اظهار داشت: برای داشتن وحدت اجتماعی باید در خانه خود وحدت داشته باشیم. می بینیم در ادارات، دانشگاه ها و مجموعه های مختلف جامعه اختلافاتی هست، این نشان می دهد که همه ناآرامی ها از خانه سرچشمه میگیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان تهران بیان داشت:وحدت اگر از محیط خانه شروع و وارد محیط های اجتماعی شود، جامعه گلستان می شود. در احادیث آمده است که پدر و مادرها باید در خانه آرامش روانی ایجاد کنند تا فرزندان درست تربیت شوند.

گفتنی است،مراسم بزرگداشت روز دانشجو در محل سالن شهید عضدی دانشگاه پیام نور تهران جنوب با حضور پرشور دانشجویان برگزار شد.

 


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر