اخبار
1396/12/17 پنجشنبه
اولین ایده ناب (استارت آپ) کشاورزی
دانشگاه پیام نور مرکز پاکدشت، اولین رویداد ایده ناب در زمینه کشاورزی را برگزار کرد

.

 دکتر درودیان؛ رییس دانشگاه پیام نور مرکز پاکدشت هدف از برگزاری این رویداد را ایجاد انگیزه در ایده پردازی، تقویت و  شناخت برترین ایده ها به منظور تبدیل شدن به طرح و هدایت طرح ها به سمت بازار هدف در راستای اشتغالزایی و کارآفرینی با رویکرد اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.

در نتیجه داوری این رویداد، ایده اول، سید حسین امیری و محمد حسین رضائی با ایده ساخت و تولید لنگر کشش کابل و سیم بکسل دکل های مخابراتی و داربست های کشاورزی ( آنچور ) جایگزین بتن در خاک ، ایده دوم، عیسی خوشوقت عضو مرکز تحقیقات اینترنت اشیاء ایران با ایده ساماندهی پایش آنلاین دام و طیور  (سهپام) و ایده سوم، علی ناصری ایده ساخت دستگاه هیدروپونیک برای آبیاری و تغذیه گلخانه به عنوان ایده های برتر شناخته شدند.

نقطه جالب توجه این رویداد حضور نوجوان یازده ساله به نام فاطمه رحیمی با ارائه ایده ای با عنوان ارائه دستگاه آبیاری گلدان های گلخانه با استفاده از مکانیسم ساده آبیاری توسط لوله های سفال مسدود بود که مورد تقدیر هیات داوران قرار گرفت.

در پایان این همایش از همه ایده پردازان با اهدای تندیس و لوح یادبود تقدیر شد.

این رویداد پس دریافت و بررسی ایده ها در زمینه کشاورزی، توسط دکتر پیمان آقایی و مهندس زارعی اعضای هیات علمی دانشگاه پیام نور استان اصفهان، دکتر ابراهیم بیرامی زاده عضو علمی پژوهشکده گل و گیاهان زینتی ایران و دکتر حسن بیگی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه پردیس ابوریحان پاکدشت داوری شد.

گفتنی است پاکدشت یکی از قطب های کشاورزی ایران به ویژه در زمینه تولید و پرورش گل ها و گیاهان زینتی است.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر