اخبار
1397/6/21 چهارشنبه
فرمانده انتظامی جنوب شرق استان تهران در نشست مرکز ورامین
نیرو ی انتظامی آماده انعقاد تفاهمنامه همکاری مستمر و تعامل با دانشگاه پیام نور در حوزه های آموزشی و پژوهشی است

.

 

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز ورامین، اولین نشست علمی کاربردی پیشگیری از وقوع جرم با محوریت سرقت خودرو و متعلقات آن با حضور سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی جنوب شرق استان تهران، دکتر راهداری رییس دانشگاه پیام نور مرکز ورامین، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و مدیر فرهنگی، سرهنگ موسی پور فرمانده انتظامی شهرستان قرچک، سرهنگ شعبانی مسئول دفتر مطالعات کاربردی نیروی انتظامی جنوب شرق استان تهران، مدیران و اساتید دانشگاه در سالن کنفرانس ساختمان سپهر دانش دانشگاه پیام نور مرکز ورامین برگزار شد.

سرهنگ موسی پور فرمانده انتظامی شهرستان قرچک ضمن تشکر از رییس دانشگاه در خصوص برگزاری این نشست علمی، شناسایی و بکارگیری راه های برخورد صحیح با مجرمین را یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از وقوع جرم دانست و افزود: در این راستا معاونت فرهنگی اجتماعی نیروی انتظامی سعی دارد با اشاعه و ترویج راهکارهای صحیح برخورد با مجرمین، ضمن پیشگیری از جرم و بزهکاری زمینه بازگشت ایشان به اجتماع را فراهم نماید.

دکتر راهداری؛ رییس دانشگاه پیام نور مرکز ورامین با اشاره به اهمیت شکل گیری پلیس هوشمند و مزایای آن در جامعه امروزی، رشد فزاینده بزه های اجتماعی و جرایمی از قبیل سرقت را زیبنده جامعه اسلامی ندانست.

وی با اشاره به اهمیت مقوله امنیت اجتماعی برای شهروندان، تعامل و ارتباط بیش از پیش دانشگاه با دفاتر مطالعاتی نیروی انتظامی و نهادهای انتظامی و امنیتی را لازمه تحقق این خواست اجتماعی برشمرد.

رییس دانشگاه پیام نور مرکز ورامین با تاکید بر توان علمی و پژوهشی اساتید دانشگاه پیام نور و علاقمندی این مجموعه علمی به همکاری با نهادهای اجتماعی، از آمادگی دفتر مطالعات دانشگاه پیام نور مرکز ورامین برای همکاری با دفتر مطالعات کاربردی نیروی انتظامی در حوزه های علمی و پژوهشی خبر داد.

دکتر کرمی؛ معاون علمی آموزشی دانشگاه پیام نور مرکز ورامین با اشاره به عوامل متعدد ذهنی و فیزیکی در شکل گیری انگیزه های سرقت، شناسایی این عوامل را از وظایف بخش های دانشگاهی و  همکاری دانشگاه را در این حوزه زمینه ساز دستیابی حرکت های علمی در بحث پیشگیری از وقوع جرایم بویژه سرقت عنوان نمود.

حجت الاسلام علیزاده؛ مدیر فرهنگی و نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور مرکز ورامین نیز وجود سرمایه های عظیمی چون قرآن کریم و منابع روایی را بعنوان پشتوانه های فرهنگی و معنوی جامعه دانست.

وی همچنین با اشاره به رهنمودهای خداوند در قرآن کریم به زندگی پاک و سالم مردم و کسب درآمد مشروع و حلال، وظیفه حکومت اسلامی و نهادهای انتظامی در سوق دادن اجتماع به این سمت را بسیار خطیر برشمرد و افزود: قرآن کتاب هدایت است و با استفاده از آن و رویات معصومین-علیهم السلام- می توان هم در بعد فردی و هم در بعد اجتماعی پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدام کرد.

    در پایان این نشست سردار عبدالرضا ناظری فرمانده انتظامی جنوب شرق استان تهران بر لزوم همکاری بیش از پیش نهادهای انتظامی و مراکز علمی و پژوهشی در آسیب شناسی جرایم بویژه در بحث سرقت، پیشگیری را مهمترین عامل در کاستن از میزان ارتکاب جرم برشمرد.

وی در ادامه، احساس امنیت را برای شهروندان جامعه بسیار با اهمیت دانست و تاکید نمود نیروی انتظامی و همه زیرمجموعه های مطالعاتی و پژوهشی آن آماده همکاری و تعامل با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بویژه دانشگاه پیام نور است و نیز از آمادگی جهت انعقاد تفاهمنامه همکاری با دفتر مطالعات دانشگاه پیام نور مرکز ورامین و استفاده مداوم و مستمر از توان و ظرفیت علمی و پژوهشی این دانشگاه در مسیر نیل به اهداف متعالی نیرو در سالم سازی فضای امنیت جامعه خبر داد.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر