اخبار
1398/2/11 چهارشنبه
دانشگاه پیام نور مرکز ورامین برگزار کرد
جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در دانشگاه پیام نور تشکیل شد

.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز ورامین، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قرچک با حضور حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ، مهندس خطیبی فرماندار و روسای ادارات و نهادهای شهرستان قرچک به میزبانی دانشگاه پیام نور و در سالن کنفرانس سپهر دانش برگزار گردید.

    در این جلسه که با حضور دکتر راهداری ریاست دانشگاه پیام نور مرکز قرچک – ورامین، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده مدیریت فرهنگی و نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، مهندس شریف شهردار قرچک، آقای رشیدیان بخشدار مرکزی شهرستان، حجت الاسلام مرتضاییان ریاست اداره دادگستری ، مهندس مشتاق رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولین  شهرستان برگزار گردید، محور اصلی جلسه برنامه ریزی جهت تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام سال رونق تولید مزین گردیده است، مطرح شد.

    در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی امام جمعه ضمن تشکر و قدردانی از ریاست دانشگاه پیام نور جهت میزبانی شایسته نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان، توجه ویژه مسئولین به ویژه دستگاه های مسئول در زمینه رونق کسب و کار و تولید به فرمایشات و دغدغه های رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل اقتصادی را خواستار شد. ایشان با اشاره به ظرفیت های تولیدی در منطقه قرچک و جمعیت جوان و نیز توان تولیدی که در منطقه اقتصادی و شهرک های صنعتی موجود است، استفاده از ظرفیت های علمی مراکز آموزش عالی به خصوص دانشگاه پیام نور در جهت پیشرفت منطقه را گامی اساسی در زمینه اجرایی شدن شعار سال دانست.

    در ادامه جلسه مهندس خطیبی فرماندار شهرستان نیز ضمن تبریک مناسبت های هفته شوراها و هفته مقام استاد و معلم، از همه مسئولین دستگاه ها و ادارات شهرستان خواست در سال جدید با توان مضاعف در جهت محقق شدن اهداف متعالی نامگذاری سال به نام سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تأکید نمود. ایشان همچنین بر تمرکز ویژه مجموعه فرمانداری و نهادهای دولتی بر حمایت از کارآفرینان و مجموعه های صنعتی شهرستان قرچک  اشاره نمود و افزود : در سال جدید همه جریان های سیاسی کشور باید در جهت تقویت اقتصادی کشور و مقابله با آثار تحریم های ظالمانه دشمنان وارد عمل شوند.

    سپس دکتر راهداری رییس دانشگاه پیام نور مرکز قرچک – ورامین نیز ضمن اشاره به لزوم توجه ویژه همه بخش های کشور اعم از اقتصادی، علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی به محتوای شعار سال و حمایت در جهت تحقق اهداف متعالی این نامگذاری از سوی رهبر معظم انقلاب در شرایط ویژه ای که کشور در آن قرار دارد، بر ضرورت تجدید نظر و اصلاح برخی قوانین ساختاری در حوزه اقتصاد کلان کشور تأکید نمود.ایشان همچنین بر اهمیت توجه به سرمایه گذاری در تولید و حمایت از صنایع کوچک جهت رشد اقتصادی و کاهش آمار بیکاری در جامعه  اشاره نمود و افزود : امروز که کشور در شرایط سخت اقتصادی و تحریم قرار دارد حمایت از تولیدات داخلی و ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی که دغدغه مقام معظم رهبری (مدظله) نیز می باشد راهگشا و عامل برون رفت کشور از تنگنای اقتصادی است. 
وی تأکید کرد که سیاست گذاری اقتصادی در سطح کلان و در سطح منطقه باید مبتنی بر مطالعات علمی باشد. در این خصوص پیشنهاد تشکیل کارگروه فنی متشکل از کارشناسان خبره بخش صنعت، کشاورزی و اقتصادی جهت بررسی موانع رشد تولید داخلی و ارائه راهکارهای برون رفت از شرایط سخت اقتصادی فعلی در قالب همایش های علمی و اقتصادی از سوی ریاست دانشگاه پیام نور مطرح گردید که حاضران در نشست به اتفاق موافقت نمودند.

رییس دانشگاه پیام نور مرکز قرچک – ورامین در پایان ظرفیت علمی و پژوهشی اساتید علمی دانشگاه پیام نور را در خدمت رشد تولید و پیشرفت اقتصادی منطقه قرچک و ورامین عنوان نمود.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
بيشتر