برگزیده‌ها
1397/3/7 دوشنبه
گفت و گو ی خبرنگار ستاد خبری بخش دانشگاهی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با ریاست دانشگاه
حضور دکتر بخشی خانیکی در ستاد خبری بخش دانشگاهی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

.

 رییس دانشگاه پیام نور استان تهران دانشگاه پیام نور استان تهران، در گفت و گو با خبرنگار ستاد خبری بخش دانشگاهی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، فعالیت های قرآنی دانشگاه پیام نور استان تهران را تشریح کرد.

دکتر بخشی خانیکی درباره مرکز قرانی این دانشگاه اظهار داشت:  از سال 91، مرکز فعالیت های قرآنی " بیان" در راستای گسترش فرهنگ قرآنی و آموزش مفاهیم قرانی و نهج البلاغه  زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری این دانشگاه تاسیس شده و فعالیت های ارزشمندی را طی این سال ها انجام داده و به نوعی در فعالیت های قرانی دانشگاه هم مشارکت داشته است. این مرکز، برنامه هایی از قبیل: تربیت مربی قرآن کریم، دوره های مفاهیم، حفظ قرآن کریم، تربیت مربی مهد کودک و دوره هایی با محوریت نهج البلاغه برگزار کرده است.

وی به وجود تالیفات حوزه های قرآنی و عترت این دانشگاه اشاره داشت و افزود: در زمینه تالیف کتب قرآنی، اعضای علمی ما فعالیت های  خوبی  داشته اند.هم اکنون در دانشگاه  فصلنامه های علمی پژوهشی  نهج البلاغه، حکمت صدرایی و پژوهش نامه تفسیر و زبان قرآن فعال اند.

دکتر بخشی خانیکی برگزاری مسابقات قرآنی را از دیگر اقدامات این دانشگاه دانست و بیان داشت: دانشگاه پیام نور استان تهران در حال برگزاری بیست و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام نور  با حضور 230 دانشجوی شرکت کننده از استان تهران است که این جشنواره بزرگ ترین رویداد قرآنی دانشگاه پیام نور است،  این مسابقات در بخش های آوایی، پژوهشی، فناوری، معارفی، هنری و ادبی است. خوشبختانه دانشجویان دانشگاه پیام نور استان تهران استقبال خوبی از این دوره از مسابقات هم داشته اند. هدف ما این است که به فعالیت های دانشجویان در حوزه های مختلف، سمت و سوی قرآنی بدهیم. دانشجویان دانشگاه پیام نور دانشجویان مستعدی هستند . اخیرا در همین رقابت ها، آقای مهدی غلام نژاد از دانشگاه پیام نور استان تهران درخشش خوبی داشت و در رشته قرائت تحقیق در مسابقات دانشجویان کشورهای مسلمان رتبه برتر را کسب کرد.

رییس دانشگاه پیام نور استان تهران دانشگاه پیام نور استان تهران از اقدامات این دانشگاه در حوزه عترت سخن گفت و خاطر نشان کرد: سال گذشته این دانشگاه بخش مجازی جشنواره رضوی دانشگاهیان کشور را  با توجه به زیرساخت های خوب این دانشگاه در حوزه مجازی بر عهده گرفت و به شیوه ای مطلوب برگزار کرد.

وی تاکید کرد:  هدف از برگزاری این جشنواره ها و رقابت های معنوی، اعتلای دانش، بینش، نگرش و بصیرت دینی دانشجویان و انس و الفت با  دو گوهر گرانبهایی است که حضرت رسول – صلوات الله علیه-  به عنوان چراغ راه در بین امت خود به یادگار و امانت گذاشتند.


 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
آرشیو برگزیده ها