1393/9/4 سه‌شنبه درخواست تجدید نظر اول

1-    چگونگی و مراحل درخواست تجدید نظر:

هنگامی که پرونده ای توسط اعضاء شورا نظردهی می گردد این نظر توسط نامه ای به مدیریت کل امور اداری ارسال می گردد تا با اعلام آن به داوطلب(استخدام ˛ تبدیل وضع) وی برای سایر مراحل مراجعه نماید.

در مواردی که رای گزینش منفی باشد این رای بصورت حضوری به داوطلب ابلاغ شده و از وی رسید دریافت می گردد.

اگر داوطلبی بخواهد دلایل هسته گزینش را بصورت کتبی دریافت کند باید کتباً این درخواست را اعلام نماید.

اگر داوطلب به رای صادره معترض باشد بمدت دوماه از تاریخ ابلاغ رای فرصت دارد که با تکمیل فرم (تجدید نظر مرحله اول) تقاضای تجدید نظر نماید.

فرم درخواست تجدید نظر را داوطلب می تواند از گزینش استان و یا وب سایت گزینش استان دریافت نماید و پس از تکمیل پست نماید و یا بصورت حضوری آن را به مسئول گزینش استان تحویل و رسید دریافت نماید.

مسئول گزینش استان نیز موظف است با ارجاع پرونده به شوراء تجدید نظر پس از اقدامات تکمیلی مورد تقاضای شورا تجدید نظر (تحقیقات مجدد و در صورت نیاز استعلام و مصاحبه مجدد) رای خود را صادر و نتیجه را به داوطلب اعلام دارد.

این مرحله را مرحله " تجدید نظر اول " می نامند و حداکثر زمان قانونی رسیدگی و اعلام نظر یک ماه می باشد.

لازم به توضیح است عملا زمان اعلام نظر در مورد پرونده های تجدید نظر متغیر بوده و معمولا از دوهفته و گاها تا دو ماه بطول می انجامد.

درصورتیکه رای صادره توسط شورای تجدید نظر هسته گزینش نیز مورد رضایت داوطلب نباشد میتواند حداکثر دو ماه پس از ابلاغ رای تجدید نظر مرحله اول ˛ به هیات مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم˛تحقیقات و فناوری مراجعه و کتبا تقاضای تجدید نظر نماید در اینصورت هیات مرکزی گزینش پرونده را از هسته گزینش درخواست نموده و با توجه به مستندات آن اعلام نظر و رای به داوطلب و نیز جهت اجرا به هسته گزینش ابلاغ می گردد(برای اطلاع بیشتر قسمت تجدید نظر دوم را مطالعه فرمایید).

تذکر:شاکی یا داوطلبی که قصد درخواست تجدید نظر دارد جهت آگاهی از چگونگی مراحل کار و نیز حقوق قانونی خود می تواند با مسئول گزینش استان که بعنوان مشاور و مدافع حقوق ارباب رجوع تعیین شده است مشورت نموده واطلاعات لازم را کسب نماید.